عراق: روابط عمیقی با سوریه داریم

کد خبر: 1225287

وزیر خارجه عراق در نشست مشترک با همتای سوری، وضعیت سوریه را دشوار توصیف و تاکید کرد که بغداد از روابط عمیقی با دمشق برخوردار است.

 عراق: روابط عمیقی با سوریه داریم

وزیر خارجه عراق در نشست مشترک با همتای سوری، وضعیت سوریه را دشوار توصیف و تاکید کرد که بغداد از روابط عمیقی با دمشق برخوردار است.

 «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه و «فؤاد حسین» همتای عراقی، ظهر امروز (یکشنبه)، در نشست مطبوعاتی مشترک در بغداد حاضر شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر خارجه عراق در این نشست گفت: «هماهنگی و همکاری مشترکی با طرف سوری در زمینه مبارزه با تجار مواد مخدر در جریان است و امید می‌رود با کشورهای اطراف نیز در این زمینه همکاری صورت گیرد.»

فؤاد حسین اضافه کرد: «موضع عراق در حمایت از مردم سوریه و همچنین در خصوص عمق روابط مشترک دو کشور ثابت است. گفت‌وگوهای  مداومی در چارچوب گفت‌و‌گوهای پنج‌جانبه درباره اوضاع سوریه برگزار خواهد شد.»

وی همچنین اشاره کرد: «اوضاع انسانی در سوریه بسیار دشوار است و ما نیازمند تحرک منطقه‌ و جهان در این خصوص هستیم. در مرحله آینده ما برای کمک‌رسانی به سوریه اقدام خواهیم کرد.»

اما در مقابل، وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: «روابط ما با عراق در زمینه‌های مختلف راهبردی است و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا پیوند همکاری با این کشور را تقویت کنیم.»

فیصل المقداد با بیان اینکه «بغداد و دمشق در خصوص چالش‌های فعلی موضع یکپارچه‌ای دارند» بر مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن کردن خطر مواد مخدر تاکید کرد.

المقداد در پایان ضمن تشکر از کمک‌های عراق و سازنده خواندن گفت‌و‌گوها با طرف عراقی، گفت که عراق و سوریه قادر هستند تا با یکدیگر برای مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

وزیر امور خارجه سوریه، شنبه شب، وارد بغداد شد. سخنگوی وزارت خارجه عراق با اعلام این خبر افزود که المقداد، یکشنبه (امروز)، با فؤاد حسین همتای عراقی ، رؤسای جمهور و پارلمان، نخست‌وزیر و رئیس شورای عالی قضایی این کشور دیدار خواهد کرد.

 الصحاف همچنین خبر داد که محور گفت‌وگوهای المقداد با مقامات عراقی، روابط دوجانبه بین بغداد و دمشق و ایفای نقش عراق در بازگردانی سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها