جلال‌زاده: ریاض و تهران دو پایتخت مهم جهان اسلام هستند

کد خبر: 1225450

وحید جلال زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار خبری مبنی‌بر‌اینکه بازگشایی سفارت ایران فردا با حضور سفیر ایران در ریاض انجام خواهد شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید به دنبال سیاست توسعه همسایگی است و همیشه علاقه مند به افزایش سطح روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای همسایه و اسلامی است.

جلال‌زاده: ریاض و تهران دو پایتخت مهم جهان اسلام هستند

وحید جلال زاده ، در واکنش به انتشار خبری مبنی‌بر‌اینکه بازگشایی سفارت ایران فردا با حضور سفیر ایران در ریاض انجام خواهد شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید به دنبال سیاست توسعه همسایگی است و همیشه علاقه مند به افزایش سطح روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای همسایه و اسلامی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در تدبیری که در وزارت امور خارجه انجام گرفت روابط ما با عربستان سعودی نوسازی شد و همچنان این روند ادامه دارد ضمن اینکه قطعا بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پایتخت این کشور سطح روابطمان را با عربستان افزایش خواهد داد و این موضوع به نفع کشورهای اسلامی و منطقه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما نتایج این اقدام را در آینده مشاهده خواهیم کرد چرا که ریاض و تهران دو پایتخت مهم منطقه و جهان اسلام هستند و اگر این دو کشور به هم نزدیک‌تر شوند و منافع یکدیگر را نیز درنظر بگیرند قطعا نفع آن به کشورهای منطقه و اسلامی خواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در چند ماه اخیر که روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی مراحل نوسازی را طی می‌کند، اثرات آن در منطقه و کشورهای اسلامی قابل مشاهده است.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: امیدواریم که این مسیر در جهت بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تداوم یابد چرا که قطعا منافع هر دو کشور را تامین خواهد کرد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها