افتتاح ۱۶ پروژه صنعت برق آذربایجان شرقی با دستور رئیسی

کد خبر: 1226225

همزمان با سفر رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به استان آذربایجان شرقی، ۱۶ پروژه برق‌رسانی صنعت برق این استان با اعتباری بالغ بر ۶۰۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

 افتتاح ۱۶ پروژه صنعت برق آذربایجان شرقی با دستور رئیسی

همزمان با سفر "آیت‌الله رئیسی" رئیس جمهور و "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو به تبریز، ‌پروژه‌های متعددی توسط شرکت‌های برق منطقه‌ای آذربایجان، توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی و توزیع نیروی برق تبریز به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

​پروژه مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال‌غرب در زمینی به مساحت 1000 متر مربع با ظرفیت مانیتورینگ 72 پست فشار قوی و با هدف مانیتورینگ و کنترل شبکه برق آذربایجان در سطح سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل با سرمایه‌گذاری بالغ بر 130 میلیارد تومان از جمله این پروژه‌هاست.

همچنین امروز با دستور رییس جمهور و با حضور وزیر نیرو پروژه‌های دیگری چون، برق‌رسانی به 14 روستای بدون برق، تحویل 126 دستگاه نیروگاه خورشیدی قابل حمل به عشایر این استان و اصلاح و بهسازی شبکه‌های توزیع برق 153 روستا افتتاح شد.

نوسازی شبکه، اصلاح و توسعه خطوط 20 کیلوولت خروجی از پست‌های فوق توزیع، شبکه 400 کیلوولت زمینی و هوایی شهری و روستایی و اصلاح مسیرهای پرحادثه و سخت‌گذر برق روستایی در سراسر استان آذربایجان شرقی از دیگر طرح‌هایی است که امروز افتتاح شدند.

"مرکز دیسپاچینگ منطقه شمالغرب" به بهره‌برداری رسید

همزمان با سفر رییس جمهور و وزیر نیرو به استان آذربایجان شرقی، "مرکز دیسپاچینگ منطقه شمالغرب، به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

رسول اسماعیل‌زاده‌ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در رابطه با این پروژه گفت: این پروژه، در زمینی به مساحت یک هزار مترمربع احداث شده و ظرفیت مانیتورینگ 72 پست فشار قوی را داراست.

وی با بیان اینکه مرکز دیسپاچینگ شمالغرب دارای پروتکل ارتباطی با مراکز فوق توزیع شرکت است، اظهار داشت: قابلیت تخمین حالت پخش بار و نیز قابلیت برقراری ارتباط با نرم افزارهای ثالث از دیگر مشخصات فنی این پروژه است.

اسماعیل زاده هزینه احداث پروژه را 130 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مانیتورینگ و کنترل شبکه برق آذربایجان، اتصال به مراکز دیسپاچینگ ملی و مراکز کنترل فوق توزیع، مدیریت بار و پیک بار و مدیریت بهینه خاموشی‌ها و کاهش تلفات شبکه انتقال برق از جمله اهداف این پروژه به شمار می‌آید.

این پروژه، همزمان با سفر رییس جمهوری به استان آذربایجان شرقی با فرمان ایشان و با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر نیرو از مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال‌غرب کشور بازدید کرد

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو که همزمان با سفر استانی رئیس جمهور و به منظور افتتاح طرح‌ها و پرو‌ژ‌ه‌های صنعت آب‌وبرق وارد آذربایجان شرقی شده بود‌ ابتدا‌ از مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال‌غرب کشور بازدید کرد.

این پروژه، با ظرفیت مانیتورینگ 72 پست فشار قوی و با هدف مانیتورینگ و کنترل شبکه برق متصل با کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، جمهوری خودمختار نخجوان آذربایجان، به زودی فدراسیون روسیه و همچنین مانیتورینگ و کنترل شبکه برق شمال‌غرب کشور در سطح استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است.

از دیگر اهداف این پروژه اتصال به مراکز دیسپاچینگ ملی و مراکز کنترل فوق توزیع، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و مدیریت بار و پیک بار منطقه و کاهش تلفات شبکه انتقال، احداث است.

​بر این اساس، پروژه مرکز دیسپاچینگ منطقه‌ای شمال‌غرب کشور  با هزینه‌ای بالغ بر ١٣� میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

افتتاح طرح آبرسانی و تقویت شبکه آب شهر جدید سهند و نهضت ملی مسکن

طرح آبرسانی و تقویت شبکه آب شهر جدید سهند و نهضت ملی مسکن، همزمان با دومین دوره سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده هیئت دولت افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در آیین افتتاح این طرح و تقویت شبکه آب شهر جدید سهند، "محمدحسین فرهنگی" نماینده کلانشهر تبریز ، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان حضور یافتند.

طرح آبرسانی و تقویت شبکه آب شهر جدید سهند و نهضت ملی مسکن شامل دو ایستگاه پمپاژ  و سه دستگاه مخزن ذخیره با ظرفیت 18 هزار متر مکعب و هفت کیلومتر خط انتقال با لوله داکتیل به قطر 700 تا 900 میلی‌متر  است.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها