رضایی کوچی: کانون‌های تولید و حمل بار باید به شکبه ریلی متصل شوند

کد خبر: 1226922

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تکمیل چهار کریدور اصلی کشور ایران را به کریدورهای بین المللی متصل می‌کند گفت: برای بهبود شرایط حمل بار از خطوط ریلی، کانون‌های تولید و حمل بار باید به شکبه ریلی متصل شوند.

رضایی کوچی:  کانون‌های تولید و حمل بار باید به شکبه ریلی متصل شوند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تکمیل چهار کریدور اصلی کشور ایران را به کریدورهای بین المللی متصل می‌کند گفت: برای بهبود شرایط حمل بار از خطوط ریلی، کانون‌های تولید و حمل بار باید به شکبه ریلی متصل شوند.

محمدرضا رضائی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز دو شنبه ( 22 خرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که با حضور مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مدیر عامل شرکت راه آهن جهت بررسی وضعیت کریدورهای شمال- جنوب و شرق به غرب کشور برگزار شد، گفت: یکی از بحث‌های جدی که همواره در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می‌کنیم موضوع کریدورهای بین الملی است که از ایران عبور می‌کند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی کشورمان به گونه ای است که می‌توانیم محل تردد کالا از کشورهای بزرگ و شمال به جنوب و از شرق و غرب دنیا باشیم و کشورهایی نظیر هند، چین و روسیه عمده بار خودشان را از مسیر کشورمان عبور دهند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه کارهای خوبی برای اتصال کشور به کریدور‌های بین المللی انجام شده است عنوان کرد: در چند سال اخیر منابعی را در قوانین بودجه سالانه برای تکمیل کریدورهای اصلی کشور پیش بینی کردیم اما برای اینکه کریدورهای بین المللی شکل واقعی به خودش بگیرد ابتدا باید کریدورهای داخلی کشور کامل شود.

رضایی کوچی عنوان کرد: کریدور شمال به جنوب کشور و اتصال خطوط ریلی رشت به آستارا برای اتصال به روسیه که هم اکنون در حال انجام است و همچنین کریدور جنوبی که از بوشهر و شیراز عبور کرده و مسیری به سمت جهرم دارد نیز جز چهار کریدور اصلی کشور هستند که منابعی از محل تهاتر نفت با مصوبه سران سه قوه برای آنها در نظر گرفته شده است و در حال حاضر وزارت نفت در حال تامین منابع مالی برای اجرای این 4 کریدور اصلی است.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل چهار پروژه مهم تاثیر گذار در حوزه حمل و نقل ریلی، کشور به کریدورهای بین المللی وصل شود که در اقتصاد کشور نقش موثری خواهد داشت.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون سهم جابه جایی بار از مسیر شبکه ریلی کمتر از 10 درصد بوده که به معنی عدم استفاده از ظرفیت‌های شبکه ریلی است افزود: کندی سرعت حمل بار از شبکه ریلی که کمتر از 10 کیلومتر در ساعت بوده یکی از موانع استفاده از ظرفیت شبکه ریلی به شمار می‌رود. لذا شبکه ریلی باید تقویت شده و ساختار را به گونه‌ای طراحی کنیم که سرعت بیشتری برای جا به جایی کالا داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: از طرفی کانون تولید و حمل بار به شبکه ریلی متصل نیستند که این امر نیز باید محقق و شبکه ریلی کامل شود تا شرایط بهتری را برای جا به جایی بار در شبکه ریلی داشته باشیم. البته حضور بخش خصوصی نیز در پروژه های عمرانی به ویژه پروژه‌های حضور ریلی کم رنگ است. امیدواریم در برنامه هفتم توسعه شاهد ایجاد انگیزه برای حضور بیشتر بخش خصوصی باشیم. /خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها