گفتگوی «فردا» با حسین راغفر

جابه‌جایی افراد تغییری در نتیجه عملکرد اقتصادی دولت ایجاد نمی‌کند

کد خبر: 1227063

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تغییر افراد خیلی تغییری در نتیجه عملکرد اقتصادی دولت ایجاد نمی کند.

جابه‌جایی افراد تغییری در نتیجه عملکرد اقتصادی دولت ایجاد نمی‌کند

گروه سیاسی فردا: از ابتدای دولت این نقد مطرح بود که اعضای تیم اقتصادی با هم هماهنگ نیستند. از سال گذشته تا به امروز قریب به 7 عضو این تیم شامل وزیر کار، وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر جهادکشاورزی، وزیر صمت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی رئیس جمهور تغییر کردند. حال این سئوال پیش می آید که آیا این تغییرات عاملی برای هماهنگی بیشتر و کاهش اختلاف نظرهای اعضای تیم اقتصادی دولت می شود؟

حسین راغفر در گفتگو با فردا درباره هماهنگ تر شدن اعضای تیم اقتصادی دولت با تغییرات صورت گرفته گفت: هر چند مهم است که اعضای تیم اقتصادی دولت دیدگاهی مشترک داشته باشند تا هماهنگ تر با هم عمل کنند اما وقتی هماهنگی به وجود می آید که برنامه دقیق وجود داشته باشد و همه تلاش کنند آن برنامه محقق شود.

وی با بیان اینکه این نوع برنامه نویسی برای اقتصاد دهه هاست منسوخ شده، افزود: منظور از برنامه دقیق اقتصادی این است که محدود است و اهداف روشنی را دنبال می کند. نمی شود که 2 هزار هدف اقتصادی در برنامه تعریف کنیم اما برای 50 مورد آن بودجه نداشته باشیم. چنین حالتی خودش اختلاف و تشتت آرا به وجود می آورد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: وقتی اعتبار برای تحقق اهداف اقتصادی نباشد، طبیعتا کارها به نتیجه نمی رسد. در چنین وضعیتی اختلاف دیدگاه ها زیاد می شود چون هر دستگاهی دیگری را متهم می کند که در موعد مقرر وظیفه اش را انجام نداده است، این ها به مرور عامل اختلافات بزرگتری می شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی برنامه هفتم توسعه را فاجعه خواند و ادامه داد: این برنامه وضع را بدتر می کند بنابراین با این وضع، تغییر افراد خیلی تغییری در نتیجه عملکرد اقتصادی دولت ایجاد نمی کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها