دستور مخبر درباره بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان

کد خبر: 1227390

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به تاخیر صورت‌گرفته برای بازسازی برخی مناطق زلزله‌زده استان هرمزگان، بر لزوم تسریع و رفع موانع بازسازی تاکید کرد.

دستور مخبر درباره بازسازی مناطق زلزله‌زده هرمزگان

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر نقدینگی جامعه به سمت تولید هدایت نشود امکان مهار تورم و رشد تولید فراهم نخواهد شد و تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید نقش بسیار پراهمیتی دارند.

 

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در دیدارهایی جداگانه با فراکسیون تعاون و مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر درخصوص طرح‌ها، مشکلات و پیشنهادات نمایندگان پرداخت.

مخبر در دیدار هیات رئیسه و اعضای فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی، توسعه بخش تعاون را گامی مهم در راستای تحقق شعار سال خواند و بر نقش ویژه تعاونی ها در هدایت نقدینگی به سمت تولید تاکید کرد.

وی در این جلسه از مردمی کردن اقتصاد به عنوان کلید تحقق شعار سال یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین ابزارها برای مردمی کردن اقتصاد رشد و توسعه تعاونی ها در سراسر کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: اگر نقدینگی جامعه به سمت تولید هدایت نشود امکان مهار تورم و رشد تولید فراهم نخواهد شد و تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید نقش بسیار پراهمیتی دارند.

مخبر با اشاره به وجود قوانین بالادستی برای توسعه بخش تعاون خاطرنشان کرد: علی رغم وجود ظرفیت های قانونی برای توسعه بخش تعاون اما متاسفانه آنطور که باید شاهد رشد این بخش نبوده ایم که لازم است در این خصوص آسیب شناسی دقیقی انجام شود.

وی توسعه بخش تعاون را یک ضرورت مهم برای کشور خواند و بر لزوم تشکیل کمیته ای مشترک از دولت و فراکسیون تعاون مجلس جهت آسیب شناسی ضعف ها و موانع و تدوین پیشنهادات و راهکارهایی برای رشد و توسعه بخش تعاون تاکید کرد.

در این جلسه که معاون پارلمانی رییس جمهور نیز حضور داشت، رییس اتاق تعاون ایران گزارشی از وضعیت بخش تعاون ارائه کرد و خواستار توجه به این حوزه در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور شد.

در این نشست که مدیران عامل برخی اتحادیه‌ها و تعاونی ها نیز حضور داشتند، اعضای فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی هر کدام در سخنانی به مسائل و مشکلات پیش روی حوزه تعاون پرداختند و ضمن اعلام آمادگی برای همراهی کامل با دولت برای توسعه بخش تعاون، پیشنهاداتی را نیز در جهت رفع موانع پیش روی تعاونی ها مطرح کردند.

بازسازی مناطق زلزله زده هرمزگان باید تسریع شود

مخبر در دیدار مجمع نمایندگان استان هرمزگان نیز این استان را پراهمیت برشمرد و گفت: هرمزگان از ظرفیت‌ها و مزیت های ویژه‌ای برخوردار بوده و قادر است با اتکاء به این ظرفیت ها علاوه بر رفع نیازهای خود، به تامین نیازهای استانهای همجوار نیز کمک کند.

وی همچنین با اشاره به گزارش نمایندگان استان هرمزگان در خصوص تاخیر صورت گرفته برای بازسازی برخی مناطق زلزله زدن استان، بر لزوم تسریع و رفع موانع پیش روی بازسازی از سوی دستگاههای اجرایی ذیربط تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر استفاده از نیروی انسانی بومی در پستهای مدیریتی، اظهار داشت: باید تلاش شود حتی الامکان از ظرفیت ها در استانها استفاده شود و نیروهای انسانی بومی و متخصص در اولویت باشند.

در این جلسه که معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز حضور داشت، نمایندگان استان هرمزگان به تشریح مسائل و مشکلات کلان استان و کاستی‌های حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند که تکمیل پروژه‌های راهسازی، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، رفع موانع پروژه‌های آبرسانی، تکمیل طرح های بازسازی مناطق زلزله زده، توجه به مناطق کم‌برخوردار استان و توجه به نیروهای انسانی بومی، بخشی از این درخواست ها بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها