روایت خلجی از جلسه «دولتمردان سابق» با رئیسی

کد خبر: 1227505

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تشریح شرایط دشوار کشور در مقطع آغاز به‌کار دولت‌ سیزدهم، برای نخستین‌بار روایت‌هایی را ازمعاون اول و وزیران دولت روحانی بیان کرد

روایت خلجی از جلسه «دولتمردان سابق» با رئیسی

سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم با تشریح زوایای پنهانی از عملکرد دولت گذشته و شرایط دشوار کشور در مقطع آغاز به‌کار دولت‌ سیزدهم، برای نخستین‌بار روایت‌هایی را از دولتمردان سابق بیان می‌کند که نشان‌دهنده اعتراف آنان به شرایط دشوار کشور در آن مقطع است.به گزارش جهان نیوز، بخش هایی از گفت وگوی همشهری با خلجی را خواهید خواند:

*برای اثبات عرایضم بخشی از اظهارات مسئولان ارشد دولت قبل را در نخستین جلسه هیئت دولت با آیت‌ا... رئیسی عینا می‌گویم تا همه بدانند آیت‌ا... رئیسی دولت را دقیقا در چه شرایطی تحویل گرفت و اظهارات مدیرانی که 8 سال ملت را با وعده مذاکره با آمریکا و رفع همه مشکلات در گرداب بلاها رها کردند، چه بود...

*آقای جهانگیری در همان جلسه صریح می‌گوید: «... واقعا شرایط کشور دشوار است. ما تقریبا کم‌سابقه‌ترین دوران 40‌سال انقلاب را داشتیم. با این که ما جنگ تحمیلی را هم داشتیم و همه ما توی مسائل بودیم، در شرایطی که به‌هرحال با فشار خارجی، آمریکایی‌ها و مسائل ما در منطقه، مسائل داخلی بسیار سخت شده بود، این شرایط کرونا، این شرایط خشکسالی، منابع کشور هم که ته کشیده، این هم شرایط دشوار بودجه، شرایط اقتصاد دشوار شده، هم شرایط اجتماعی و هم خارجی؛ بالاخره آقای رئیسی در چنین شرایطی مسئولیت اداره کشور را بر‌عهده گرفته‌اند.»

*یا رزم‌حسینی، وزیر وقت صمت می‌گوید: «در برق صنایع، 60درصد شب‌ها و 30درصد روزها برق هست. برق فولادمان هم 50درصد بعضی مواقع وصل است و بعضی مواقع قطع و الان تولیدمان کاهش داشته است.»

* اردکانیان، وزیر وقت نیرو می‌گوید: «جناب آقای رئیسی در جریان باشند که با توجه به کاهش نسبی دما، خوشبختانه فعلا امکان این که تولید برق را افزایش بدهیم فراهم شده؛ منتها این افزایش مرتب نیست، یعنی ما حتی 70درصد تا 80درصد هم در بعضی مواقع قطعی داشتیم... .»

*جهانگیری مجدد در همان جلسه می‌گوید: «بزرگ‌ترین مشکل پیش روی ما، که قبلا هم خدمت‌تان گزارش کردم، بحث انتقال نهاده‌ها و تدارک ورود آن به کشور است. درباره دیگر کالاهای اساسی هم مشکل تأمین ارز را داریم. از این 6میلیون‌و328هزارتنی که در بنادر وجود دارد ،در اسکله‌ها و لنگرگاه‌ها 984میلیون دلار یا نزدیک به یک‌میلیارد دلار به ارز نیاز داریم. این ها کالاهایی است که ارز به آن ها تخصیص داده نشده است.»

*خاوازی، وزیر وقت جهادکشاورزی صریح اذعان می کند: «برای گندم 2/1میلیارد دلار و برای روغن 1/1میلیارد دلار نیاز داریم؛ علاوه بر ارزی که مربوط به نهاده‌های دامی است و اگر بخواهیم آن‌را ثابت نگه داریم، یک میلیارد دلار هم این جا نیاز داریم.»

**باید تاریخی را که بر این کشور و مردم گذشته،یک‌بار دیگر بازخوانی کنیم. معتقدم واقعا جا دارد دوره قبل از منظر نحوه حکمرانی در دانشگاه‌ها به‌عنوان «عبرت تاریخ» تدریس شود.موارد زیادی از این دست اسناد در مذاکراتی که مدیران دولت قبل با شخص رئیس‌جمهور و گاه در جلسه‌های 2نفره داشتند، وجود دارد که واقعا الان به مصلحت نیست منتشر شود و همه حاکی از اوضاع وخیم اقتصاد کشور، ذخایر کالاهای اساسی، سیاست‌خارجی، وضعیت ارزی کشور، تورم، خشکسالی، وضعیت تأسف‌بار کرونا و کشته‌های کرونایی و... بوده‌ است که دقیقا ناشی از نحوه اداره کشور توسط یک جریان سیاسی در کشور و با وعده فریبنده حل مشکلات مردم از کانال مذاکره با غرب بود.

*یک زمانی زبان‌بلدهای دنیا اعتراض داشتند که چرا موقع مذاکرات، سپاه موشک آزمایش می‌کند، اما حالا در شرایطی که سفارت ایران همزمان در عربستان بازگشایی می‌شود، رئیس‌جمهور در مراسمی شرکت می‌کند که موشک رونمایی شده می‌تواند در کمتر از 400 ثانیه به تل‌آویو و حیفا برسد؛ این یعنی وقتی اقتدار داشته باشی، دنیا هم مجبور است زبان شما را یاد بگیرد.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها