چهره روز/ محمدعلی نیکبخت رأی اعتماد گرفت

وزیر جدید جهاد کشاورزی کیست؟

کد خبر: 1228513

محمدعلی نیکبخت در دولت‌های مختلف مسئولیت داشته است؛ از دولت خاتمی گرفته تا احمدی‌نژاد، روحانی و حالا رئیسی.

وزیر جدید جهاد کشاورزی کیست؟

گروه سیاست سایت فردا: امروز نمایندگان صلاحیت محمدعلی نیکبخت، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه جهاد کشاوری را بررسی کردند که در نهایت او موفق به کسب رأی اعتماد شد و با این حساب باید او را بعد از این وزیر کشاورزی دولت بدانیم.

نیکبخت اهل سیستان‌وبلوچستان و متولد دولت‌آباد در شهرستان زابل است. او در دولت‌های مختلف در دو دهه اخیر مسئولیت داشته است. در دولت سیدمحمد خاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان‌وبلوچستان بود و سپس در دولت محمود احمدی‌نژاد به معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی این وزارتخانه منصوب شد. پس از آغاز دولت حسن روحانی، نیکبخت از این سمت برکنار شد و بار دیگر به عنوان رئیس جهاد سازمان سیستان‌وبلوچستان فعالیت کرد. در اوایل دولت سید ابراهیم رئیسی و با حکم ساداتیان، وزیر پیشین جهاد کشاورزی، به ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منصوب شد.

حالا باید دید محمدعلی نیکبخت در وزارتخانه جهاد کشاورزی چگونه عمل خواهد کرد؛ به ویژه آنکه مشکلات متعددی که در موضوعات مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی وجود داشت و دارد باعث شد رئیسی، ساداتی‌نژاد را از مسئولیت وزارت برکنار کند؛ از این رو به نظر می‌رسد وزیر جدید با چالش‌های زیادی روبه‌رو باشد؛ به خصوص قیمت اقلام اساسیِ مرتبط با کشاورزی که اگر نیکبخت قادر به رفع آنها نباشد، حتما مانند ساداتی‌نژاد زیر ذره‌بین نمایندگان مجلس خواهد رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها