حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با «فردا» :

طرح بی‌معنی کنگره برای دائمی‌شدن تحریم‌های ضدایرانی

کد خبر: 1228940

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: هیچ کدام از طرح های ضدایرانی کنگره آمریکا جنبه موقت نداشته است. وقتی طرحی در مجلس نمایندگان به تصویب برسد دولت نیز آن را اجرا می کند بنابراین تا قانونی لغو نشود همچنان آن تحریم ها پا بر جا خواهد بود.

طرح بی‌معنی کنگره برای دائمی‌شدن تحریم‌های ضدایرانی

گروه سیاسی فردا: کمیته روابط خارجی نمایندگان آمریکا طرحی را برای دائمی کردن تحریم‌های این کشور علیه ایران ارائه کرده است که به زودی برای رای‌گیری راهی صحن علنی مجلس آمریکا خواهد شد.

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره طرح کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای دائمی کردن تحریمهای ضدایرانی گفت: این طرح هنوز در کنگره تصویب نشده است که بخواهد جنبه قانون پیدا کند. هر وقت قانون شد می شود درباره آن صحبت کند.

وی افزود: هیچ کدام از طرح های ضدایرانی کنگره آمریکا جنبه موقت نداشته است. وقتی طرحی در مجلس نمایندگان به تصویب برسد دولت نیز آن را اجرا می کند بنابراین تا قانونی لغو نشود همچنان آن تحریم ها پا بر جا خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: تاکنون کلیه تحریم هایی را کنگره علیه ایران وضع کرده، جنبه دائمی دارد، یعنی تا زمانی که لغو نشود، اجرای آن قوانین ادامه دارد بنابراین استفاده از واژه «دائمی» برای یک طرح تحریمی فقط بازی رسانه ای است که برخی نمایندگان کنگره با این روش می خواهند توافق موقت را تحت تأثیر قرار دهند.

بهشتی پور ادامه داد: اتلاق تعبیر دائمی برای یک طرح تحریمی اقدامی بی معنی و تبلیغاتی است و هدف آن است که یک فضای کاذب رسانه ای علیه توافق موقت ایجاد کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها