میرتاج‌الدینی: استیضاح وزیر کشور باعث اخلال در روند انتخابات می‌شود

کد خبر: 1229531

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده بین مجلس و وزارت کشور بر سر یک بخشنامه، گفت: عده‌ای دنبال اختلاف مجلس و دولت هستند.

میرتاج‌الدینی: استیضاح وزیر کشور باعث اخلال در روند انتخابات می‌شود

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده بین مجلس و وزارت کشور بر سر یک بخشنامه، گفت: عده‌ای دنبال اختلاف مجلس و دولت هستند.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی ، با اشاره به حواشی ایجاد شده بین مجلس و وزارت کشور بر سر بخشنامه اخیر معاونت سیاسی وزارت کشور مبنی بر عدم همکاری فرمانداران و استانداران با نمایندگان مجلس، اظهار داشت: از آنجایی که جریان انقلابی در دولت و مجلس روی کار است، مسائلی که بین مجلس و دولت پیش می‌آید نباید تبدیل به تنش میان دولت و مجلس شود.

وی بیان کرد: امروز در صحن مجلس شاهد بودیم که برخی از نمایندگان مجلس که عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نیستند و جزو اقلیت مجلس از حیث جریان سیاسی هستند، روی این موضوع موج‌سواری کردند و خواستار استیضاح وزیر کشور شدند. ما نباید به افراد تنش‌آفرین بهانه و سوژه برای ایجاد اختلاف میان مجلس و دولت دهیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قضیه از این قرار بود که بخشنامه‌ای از سوی وزارت کشور درباره انتخابات صادر شده است و برخی از نمایندگان به مفاد آن انتقاد داشتند و هیئت رئیسه و رئیس مجلس انتقادات نمایندگان مجلس را به وزیر کشور اعلام کردند و وزیر کشور هم پذیرفت و بندهایی از این بخشنامه را اصلاح کرد.

استیضاح وزیر کشور باعث اخلال در روند انتخابات می‌شود

وی تاکید کرد: متأسفانه این قضیه تمامی ندارد، در حالی که این ماجرا نباید باعث تنش بین مجلس و دولت شود و نباید تا جایی پیش برویم که وزیر کشور استیضاح شود. این کار اصلاً به صلاح نیست و به دور از توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری است. در آستانه انتخابات نباید وزیر کشور را استیضاح کرد و هیچگاه چنین نبوده است که در آستانه انتخابات وزیر کشور استیضاح شود، چرا که این کار در روند انتخابات مشکل و اخلال ایجاد می‌کند.

میرتاج‌الدینی اظهار داشت: وزیر کشور یک فرد انقلابی است و از سوی دیگر جابجایی و تغییر معاونان وزیر و دیگر مسئولان وزارت کشور جزو اختیارات وزیر کشور است. وزیر کشور بخش‌هایی از آن بخشنامه را اصلاح کرد و ما باید از دولت و وزارت کشور بخواهیم سلامت و بی‌طرفی انتخابات را تضمین کند و هر کجا شائبه دخالت برخی از مجریان در انتخابات و طرفداری از فرد یا جریانی پیش آمد، باید جلوی آن را بگیرند.

برای تحقق راهبردهای تعیین شده رهبری درباره انتخابات تلاش کنیم

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری ۴ راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات را مورد تاکید قرار دادند و همه ما باید در این راستا تلاش کنیم. راهبردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری درباره انتخابات در صورتی قابلیت اجرا دارد که مجریان انتخابات بی‌طرف باشند و اگر جایی گزارشی باشد که یک مسئول اجرایی برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند یا از فرد و جناحی طرفداری می‌کند، باید گزارش آن به وزارت کشور برسد.

وی گفت: ما باید به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم و مهار تورم باشیم و نباید به مسائل حاشیه‌ای توجه کنیم. متأسفانه برخی از افراد به دنبال اختلاف مجلس و دولت هستند. از سوی دیگر هرچه به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، نمایندگان باید به رقبای خود هم حق دهند که آنان هم میدانی برای تبلیغات داشته باشند.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: نمایندگان مجلس تا آخرین روز باید کارهای مردم را پیگیری کنند. ما زمانی که به حوزه‌های انتخابیه خود می‌رویم حتی یک دقیقه هم وقت خالی نداریم و مدام مشکلات مردم را پیگیری می‌کنیم و کار نمایندگی مجلس تا آخرین روز نمایندگی تعطیل نمی‌شود و ما چهار سال نماینده هستیم. با وجود این در سال انتخابات نمایندگان باید در حوزه‌های انتخابیه خود طوری رفتار کنند که شائبه بهره برداری و استفاده از موقعیت پیش نیاید./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها