حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگو با «فردا»:

رفتن مالی بن بستی در روند مذاکرات ایجاد نمی‌کند

کد خبر: 1230500

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: افراد در سطح رابرت مالی در مذاکرات تعیین کننده نیستند بلکه سیاست ها نقش تعیین کنندگی دارند.

رفتن مالی بن بستی در روند مذاکرات ایجاد نمی‌کند

گروه سیاسی فردا: "رابرت مالی" نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به مرخصی اجباری فرستاده شد و آبرام پالی به عنوان جانشین موقت او در امور ایران ایفای نقش می کند. مالی نیز در بیانیه کوتاهی حضورش در مرخصی را تأیید کرد.

حسن بهشتی پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تأثیر نبود رابرت مالی بر روند مذاکرات گفت: بعید می دانم این موضوع تأثیر خیلی تعیین کننده ای داشته باشد. البته رابرت مالی تمایل بیشتری به توافق با تهران داشت و حالا او را کنار گذاشتند.

وی افزود: مرخصی فرستادن رابرت مالی یک علامتی است که به ظاهر می خواهند بگوید «قصد دارند سیاست سختگیرانه تری را در مذاکرات در پیش بگیرند» اما واقعیت آن است که افراد در سطح رابرت مالی در مذاکرات تعیین کننده نیستند بلکه سیاست ها نقش تعیین کنندگی دارند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی یادآور شد: اگر سیاست های ایران در قبال آمریکا و سیاست های آمریکا در قبال ایران تغییر نکند، روند فعلی همچنان پیش خواهد رفت بنابراین اگر آقای رابرت مالی کنار هم گذشته نمی شد به نظر خیلی اتفاق خارق العاده ای رخ نمی داد.

وی ادامه داد: خیلی نباید فکر کنیم که رفتن آقای رابرت مالی یک بن بستی در روند مذاکرات به وجود می آورد. خیر این طور نیست. فکر می کنم یک فردی که انعطاف پذیرتر و نظر مثبت تری به ایران و توافق داشت کنار گذاشته شد و این علامتی است که به ظاهر بگویند می خواهند سختگیرانه تر عمل کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها