عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: ایران همواره در حوزه نیروی زمینی قدرتمند بوده است

کد خبر: 1230900

شهریار حیدری گفت: الحاق ناوشکن جدید دماوند به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش قدرت دریایی کشورمان را تثبیت می‌کند.

 عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس: ایران همواره در حوزه نیروی زمینی قدرتمند بوده است

شهریار حیدری عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس در رابطه با الحاق ناوشکن جدید دماوند به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، گفت: در بررسی قدرت نظامی و دفاعی کشور‌ها سه حوزه دریایی، هوایی و زمینی دارای اهمیت است. بر این اساس ایران همواره در حوزه نیروی زمینی قدرتمند بوده و جزء ارتش‌های برتر دنیا محسوب می‌شود؛ عرصه هوایی نیز با اقدامات شگفت‌آور خودش در دوران دفاع مقدس نشان داد برتر است.

وی اظهار کرد: این مهم در حالیست که حوزه توانمندی دریایی دارای اهمیت ویژه‌ای است و هر کشوری از این ظرفیت برخوردار نیست، لذا در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیروی دریایی را نیرویی راهبردی برشمردند و تاکید داشتند این حوزه باید ارتقاء یابد.وی ادامه داد: بر این اساس، مشاهده می‌شود با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و تجهیزات نوین تولید شده، شاهد طراحی و ساخت ناوشکن‌ها در سطوح گوناگون هستیم که امروزه در آب‌های بین‌المللی عملیات و ماموریت انجام می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اعتقاد دارد الحاق ناوشکن جدید دماوند به ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش قدرت دریایی کشورمان را تثبیت می‌کند و فرصت‌های جدیدی را در اختیار جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک می‌توان اذعان کرد دستاورد دانشمندان کشورمان در حوزه طراحی تجهیزات نظامی خصوصا در عرصه ناوشکن‌ها قابل تقدیر است، زیرا فقط چند کشور خاص از دانش لازم در این حوزه برخوردار بودند، اما ایران این انحصار را شکسته است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها