پیام سیاسی عضویت ایران در شانگهای از زبان قادری

کد خبر: 1230983

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا در منطقه، یکی از سیاست های راهبردی سازمان همکاری شانگهای بشمار می رود و در این راستا قدرت نوظهوری مانند ایران اسلامی می تواند تاثیر پررنگی داشته باشد.

پیام سیاسی عضویت ایران در شانگهای از زبان قادری

جعفر قادری در رابطه با اهمیت عضویت کامل ایران در نشست آتی سازمان همکاری شانگهای، گفت: کشورهای پرجمعیتی مانند روسیه، چین، پاکستان، هند و غیره عضو این سازمان هستند لذا با توجه به معافیت های گمرکی که وجود دارد، جمهوری اسلامی می تواند از فرصت های صادراتی بازار این کشورها بهره خوبی ببرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان مثال امروزه حوزه های تجاری مختلف کشورمان مانند فروش نفت و پتروشیمی با تحریم ها و محدودیت های غرب مواجه هستند لذا این کشورها می توانند بازار هدف خوبی برای محصولات ایران در حوزه انرژی باشند.

وی ادامه داد: در این میان نباید فراموش کرد ارتقاء سطح تبادلات خدمات با کشورهای عضو شانگهای، می تواند به ارتقاء دسترسی ایران به فناوری های نوین را فراهم کند و این موضوع بر خلاف خواسته غربی ها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به پیام سیاسی عضویت ایران در شانگهای، افزود: در واقع غربی ها به رهبری ایالات متحده درصدد منزوی کردن جمهوری اسلامی بودند اما نهایی شدن عضویت ایران در این سازمان زمینه ساز گسترش روابط تهران با کشورهای مهم و تاثیرگذار خواهد شد که خنثی کننده این سیاست ضدایرانی است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا در منطقه، یکی از سیاست های راهبردی سازمان همکاری شانگهای بشمار می رود و در این راستا قدرت نوظهوری مانند ایران اسلامی می تواند تاثیر پررنگی داشته باشد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها