یوسف‌پور در گفتگو با فردا:

دولت از اقتصاد بیرون برود تورم خودش کنترل می‌شود

کد خبر: 1231505

فعال سیاسی اصولگرا گفت: دخالت همه جانبه دولت در امور اقتصادی باعث این تورم و گرانی ها شده است. کافی است دولت از اقتصاد بیرون برود تا تورم خودش کنترل شود.

دولت از اقتصاد بیرون برود تورم خودش کنترل می‌شود

گروه سیاسی فردا: در خبرها آمد که تورم در افغانستان تحت کنترل است با وجودی که همسایه شرقی کشورمان این همه مشکل اقتصادی دارد اما در ایران با این همه ظرفیت اقتصادی شاهد افزایش مداوم قیمت ها هستیم.

علی یوسف پور در گفتگو با خبرنگار فردا درباره موفقیت افغانستان در کنترل تورم گفت: تورم در افغانستان منفی شده است چون دولت به هیچ عنوان در اقتصاد دخالت نمی کند. در سفرهایی به افغانستان دارم و مصادیق این رویکرد را به عینه مشاهده کردم.

وی افزود: دولت در ایران در همه شئون اقتصادی دخالت می کند. حتی دولت برگزاری نمایشگاه مطبوعات را یک موضوع حاکمیتی می بیند. معتقدم بزرگترین مانع پیشرفت اقتصاد کشور خود دولت است و با دخالت های اشتباه نمی گذارد امور روال عادی خود را طی کنند.

این فعال سیاسی یادآور شد: در دهه های اخیر ایران کمک های زیادی به افغانستان، سوریه و عراق کرد اما وقتی به این کشورها سفر می کنیم می بینیم چینی ها و ترک ها تمام اقتصاد این کشورها را در دست گرفتند و ایران در مقابل چین و ترکیه هیچ بهره ای از ظرفیت های اقتصادی آن کشورها ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه وزارت خارجه کسانی را به عنوان سفیر اعزام می کند که کمترین اطلاع را از مسائل اقتصادی دارند. رهبر معظم انقلاب سال 1402 را سال مهار تورم نامیدند و در 2 سخنرانی ابتدای سال نیز فرمودند «دولت کار اقتصاد را به مردم محول کند». حالا دولت آقای رئیسی بگوید «ظرف 3 ماه گذشته کدام کار را به مردم واگذار کرد؟»

یوسف پور تأکید کرد: متأسفانه دخالت همه جانبه دولت در امور اقتصادی باعث این تورم و گرانی ها شده است. کافی است دولت از اقتصاد بیرون برود تا تورم خودش کنترل شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها