چهره هفته/ «فردا» گزارش می‌دهد:

زاکانی و مسئولیت جدیدش؛ با حفظ سمت در شهرداری می‌ماند

کد خبر: 1232891

در هفته گذشته گفته شد که زاکانی قرار است به دولت بپیوندد و احتمال جدایی‌اش از شهرداری مطرح شد اما در نهایت خودش گفت با حفظ سمت شهرداری تهران، دستیار ویژه رئیس جمهور می‌شود.

زاکانی و مسئولیت جدیدش؛ با حفظ سمت در شهرداری می‌ماند

گروه سیاست سایت فردا: در هفته گذشته زمزمه هایی مبنی بر احتمال رفتن علیرضا زاکانی از شهرداری تهران و پیوستن به دولت منتشر شد. بعد از طرح چنین گمانه‌زنی‌هاییی سخنگوی شهرداری تهران در توئیتی نوشت: «آقای زاکانی به دولت نمی‌رود، بلکه دو سال است که به دولت رفته! شهردار تهران هم‌اکنون عضوی از کابینه و همراه رئیس‌جمهور است. خبری هم که منشاء شایعه رفتن دکتر زاکانی از شهرداری شده است، تصمیم خوب دولت در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی پایتخت است که پس از بررسی‌ها از سوی دولت اعلام می‌شود».

خود زاکانی هم در حاشیه جشن فرزندان غدیر درباره احتمال انتخابش به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور آسیب‌های اجتماعی شهر تهران، گفت: «این موضوع مطرح شده و در کمیسیون‌های تخصص در حال بررسی است و تا زمانیکه در جلسه هیات دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد».

همچنین محمد امین توکلی زاده، معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران، هم گفت: «ریاست جمهوری با پیشنهاد شهرداری مبنی بر تفویض اختیاراتش به شهردار تهران پیرامون کودکان کار، متکدیان و معتادان متجاهر موافقت کرده و کلیات این موضوع در جلسه بررسی شده است و  هر دستگاه کار خود را انجام می‌دهد اما فرماندهی واحدی برای آسیب‌های اجتماعی در تهران ایجاد خواهد شد و در این زمینه به مدیریت واحد می رسیم».

متعاقب این سخنان چنین گمانه‌زنی‌ای مطرح شد که زاکانی با پیوستن به دولت از شهرداری خواهد رفت. کار تا جایی پیش رفت که برخی رسانه‌ها سخن از شهردار بعدی می‌زنند اما در نهایت زاکانی در توضیحاتی تکمیلی گفت که خبری از جدایی‌اش از شهرداری نیست. او در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: «انتصاب من به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور جابجایی از شهرداری تهران نیست. این موضوع در واقع یک محبت از سوی رئیس جمهور است که در صورت تصویب هیئت دولت به من کمک می‌کند تا نوکری بیشتری در قبال متکدیان، کودکان خیابانی، معتادان متجاهر و آسیب‌های اجتماعی انجام دهم». او در پاسخ به این سوال که آیا با حفظ سمت شهردار تهران به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور انتخاب می‌شوید، گفت: «بله، این جایگاه در تصویب هیئت دولت یک نمایندگی ویژه است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها