درخواست آصفری از دولت درباره حقوق بازنشستگان

کد خبر: 1233920

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از قطع یارانه افراد بدون توجیه آنها گفت: متأسفانه قدرت خرید بازنشستگان کاهش پیدا کرده و حقوق پرداختی به آنها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

درخواست آصفری از دولت درباره حقوق بازنشستگان

محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: گرانی‌ها بر مردم فشار وارد کرده و قدرت خرید آنها کم شده و قیمت کالاهای اساسی هر روز نسبت به روز گذشته تفاوت دارد، باید جلوی گرانی‌ها را گرفت، در سال مهار تورم این بازار آشفته قابل قبول نیست.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: حقوق بازنشستگان وضعیت خوبی ندارد و قدرت خرید آنها پایین است، نمی‌توان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود. در حال حاضر 800 هزار نفر از بازنشستگان کمتر از 4 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. خواهش ما از دولت این است که موضوع دائمی شدن حقوق بازنشستگان که امضای نمایندگان را دارد، به مجلس برگرداند.

وی خطاب به وزیر اقتصاد افزود: موضوع بورس مسئله جدی است و مجدداً آشفته شده، نیاز است به این مسئله توجه ویژه‌ای شود زیرا مردم سرمایه خود را به بازار سرمایه آورده‌اند اما هر روز این سرمایه آب می‌رود.  

آصفری خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم سرمایه خود را در حوزه مسکن ملی هزینه‌ کرده‌اند، 10 هزار نفر از مردم اراک منتظر هستند اما پروژه 8100 واحدی مسکن ملی اراک متوقف شده و استانداری و وزارت راه و شهرسازی پیگیری نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: یارانه حق مردم است، به چه دلیلی بدون توجیه افراد، یارانه آنها را قطع می‌کنید و کسی نیز پاسخگو نیست، به دلیل داشتن خودروی پراید، یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کردند، اینگونه رفتارها قابل قبول نیست.

وی افزود: روز گذشته تعدادی از ایثارگران دوران دفاع مقدس به مجلس آمده بودند و گلایه داشتند که چرا تبصره 38 مورد بی‌توجهی قرار گرفته، مگر امام خمینی (ره) نفرموده بودند اجازه ندهید پیشکسوتان ایثار و شهادت در پیچ و خم زندگی فراموش شوند./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها