کیهان: صهیونیست‌ها می‌گویند نتانیاهو جاسوس ایران است!

کد خبر: 1237680

وضعیت رژیم صهیونیستی به دلیل اقدامات نتانیاهو آن‌قدر آشفته و بحرانی شده است که «عوفر بارتل» که زمانی نامزد دادگاه عالی دادگستری و دادستانی تل آویو بود، نتانیاهو را جاسوس ایران خوانده و گفته است که نتانیاهو به نفع ایران جاسوسی می‌کند.

کیهان: صهیونیست‌ها می‌گویند نتانیاهو جاسوس ایران است!

بحران و خرابکاری‌های نتانیاهو در رژیم صهیونیستی تا آن‌جا زیاد شده که اکنون برخی گفته‌اند نتانیاهو عامل ایران برای نابودی اسرائیل است. از جمله به تازگی «اوفر بارتل» که زمانی نامزد دیوان عالی دادگستری و دادستانی تل‌آویو بود، بنیامین نتانیاهو را به جاسوسی برای ایران متهم کرد و گفت: «صدمات وارد شده از سوی نتانیاهو بسیار بدتر از زمانی است که موشک‌های ایران به این‌جا [اسرائیل] اصابت کنند.» این چهره حقوقی و وکیل دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی با عذرخواهی از این‌که رک و پوست کنده حرف می‌زند در برنامه زنده کانال 12 اسرائیل گفت که به نظر من، بی‌بی (بنیامین) جاسوس ایران است، چون آن چیزی که به امنیت، اقتصاد و جامعه ما آسیب وارد کرده، شخص نخست‌وزیر است. اظهارات بارتل و اتهام‌زنی جاسوسی به نتانیاهو به دلیل امتناع نخست‌وزیر از تعهد به تبعیت از دادگاه عالی و طرح‌های جنجالی برای تغییر قوانین قضایی بیان شده است. دو روز پیش نیز، «تامیر باردو» رئیس‌سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در سخنانی تصریح کرده بود با توجه به طرح تغییرات قضایی نتانیاهو باید گفت که اسرائیل به پایان راه و نابودی نزدیک شده است.

حقیقت هم آن است که شاید عمق بحران فعلی رژیم صهیونیستی تنها در طول جنگ بعدی احساس شود و نتانیاهو و برخی اطرافیان او هنوز نمی‌دانند که چه ضربه بزرگ و جبران ناپذیری را به موجودیت اسرائیل وارد کرده‌اند. ده‌ها سال است که صهیونیست‌ها مدعی داشتن «ارتش مردمی» هستند، مدلی که از زمان تأسیس این رژیم با ایجاد خدمت سربازی 36 ماهه اجباری تعریف شد و همچنان نیز نیروهای ذخیره ستون فقرات ارتش است. با این حال هنگامی که بیش از 10 درصد از سربازان و افسران نیروهای ذخیره به فکر جدایی و استعفا از ارتش هستند، دیگر ارتش‌اشغالگر صهیونیست نمی‌تواند به نیروهای مردمی ذخیره خود اتکا کند و در واقع ساختار داخلی ارتش فروپاشیده است.

«امیر کاتلان»، کارشناس نیویورک تایمز درباره بحران در اسرائیل و تضعیف بسیار زیاد ارتش در یادداشتی می‌نویسد: «اسرائیل با شکاف‌های داخلی متلاشی شده است که مشخصه آن شکاف‌های عمیق و درنتیجه امتناع سراسری از خدمات نظامی توسط نیروهای ذخیره است. این وضعیت به تضعیف ارتش و کل سیستم حکومتی منجر شده و با خطر احتمالی فروپاشی داخلی همراه است.»

برخی در تل‌آویو حتی بحران سیاسی داخلی را تهدیدی بزرگ‌تر و ویران‌کننده‌تر از عملیات نظامی ایران می‌دانند. بحران سیاسی ناشی از اقدامات نتانیاهو باعث احساس شکست اجتماعی و گسست روابط سیاسی با دولت شده و هر روز خبرهای متنوعی از گروه‌های مختلفی شنیده می‌شود که به فکر مهاجرت همیشگی از فلسطین‌اشغالی هستند. در واقع اسرائیل بدون شلیک حتی یک گلوله از سوی ایران از درون در حال فروپاشی است. بیشتر جامعه صهیونیستی در ناامیدی به سر می‌برد و این ناامیدی در حال تبدیل شدن به روحیه خشم عمومی است. این خشم را در اعتراضات چندصد هزار نفری روزهای شنبه می‌توان دید و درگیری‌ها با پلیس، بخش کوچکی از این خشم عمومی را نشان می‌دهد. همزمان برخی به فکر مهاجرت هستند و آمارها حکایت از آن دارد که میزان خروج و مهاجرت همیشگی از فلسطین‌اشغالی بیش از میزان ورودی مهاجران به آن است. این خطر را تایمز اسرائیل نیز در گزارشی گوشزد کرده و گفته است که اگر روند مهاجرت به‌دلیل بحران و بی‌ثباتی داخلی به شکل فعلی ادامه یابد، تا سال آینده تل‌آویو بیش از 10 درصد جمعیت خود را به‌دلیل مهاجرت ساکنان به خارج از دست خواهد داد.

غذا برای ارتش هم نیست!

بحران و آشفتگی در رژیم صهیونیستی بیش از هرچیز دامن نیروهای نظامی و ارتش را گرفته است، تا آنجا که «امیر بوخبوط»، تحلیلگر نظامی سایت صهیونیستی والا با انتقاد شدید از فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی و ضعف و نابسامانی در تدارکات به نیروهای نظامی این رژیم گفته است که آیا کسی باور می‌کند که در سال ۲۰۲۳ میلادی، وعده‌های غذایی به طور منظم به گشتی‌های تیپ گولانی (نیروهای نخبه) در مرز نوار غزه از جمله در مقرهای نظامی صوفا و کیسوفیم نمی‌رسد؟ این کارشناس نظامی با عصبانیت افزوده است که افسر پشتیبانی و لجستیک فرماندهی جنوب در ارتش کجاست؟ دو روز پیش نیز، روزنامه «هاآرتص» با ‌اشاره به عمیق‌تر شدن بحران در ارتش رژیم صهیونیستی، اذعان کرده بود که مشکلات نظامیان‌اشغالگر چندبرابر شدیدتر از چیزی است که مقامات امنیتی تل‌آویو توصیف می‌کنند.

لشکر سربازان با اختلال روانی

همزمان با مشکلات لجستیکی، بحران روحی و روانی در ارتش اسرائیل نیز بیداد می‌کند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که «اور دونیو» یکی از سربازان تیپ کفیر ارتش رژیم صهیونیستی به سبب مشکلات روحی و روانی ناشی از خدمت نظامی در ارتش دست به خودکشی زده است. یک روز قبل از این حادثه، یکی دیگر از دوستان این نظامی نیز که در جنگ سال ۲۰۱۴ در غزه مشارکت داشت، به سبب صدمات روحی و روانی ناشی از این جنگ اقدام به خودسوزی کرده بود. در واقع دو نیروی نظامی ارتش صهیونیستی طی دو روز متوالی به زندگی خود پایان دادند. براساس گزارش روزنامه انگلیسی تلگراف، از هر پنج سرباز اسرائیلی یک نفر از اختلالات روانی رنج می‌برد و بسیاری از آنها افرادی هستند که تحت قوانین خدمت سربازی اجباری به خدمت نظامی می‌پردازند. دکتر «یوزی بچور»، روانشناس و فرمانده واحد واکنش رزمی ارتش اسرائیل به تلگراف گفته است که این مرکز طی یک سال گذشته حداقل به 450 نظامی دچار اختلالات روانی رسیدگی کرده و در حال درمان و رسیدگی به آن‌هاست.

حمله سایبری به تل‌آویو

یکی دیگر از مشکلات و بحران‌های این روزها در سرزمین‌های‌اشغالی، ادامه حملات هکری و سایبری علیه زیرساخت‌های آن است. روز سه‌شنبه نیز حمله سایبری به بیمارستان «معانییه‌هایشوعا»، این بیمارستان را با مشکل و اختلال رو‌به‌رو کرد. هکرها در قالب این حمله سایبری و در اطلاعیه‌ای که منتشر کردند، از بیماران خواستند تا به این بیمارستان مراجعه نکنند. این بیمارستان در منطقه «بنی بوراک» در شهر تل‌آویو قرار دارد. به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، سیستم‌های رایانه‌ای این بیمارستان مختل شده است. منابع خبری ۲۴ خردادماه گذشته نیز از حمله سایبری به تاسیسات نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی آن زمان گفتند که این حمله سایبری سایت و سامانه‌های راداری نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را از کار‌انداخت.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها