گفت‌وگوی «فردا» با منصور حقیقت‌پور

بهتر است گروه‌های سیاسی با ژنرال‌هایشان وارد انتخابات شوند/ مشارکت به سمت 60درصد حرکت کند از پیکره خالص‌سازها عبور می‌کنیم

کد خبر: 1238314

یک فعال و تحلیلگر سیاسی گفت: افراد و گروه‌هایی که ایده‌شان مشارکت حداقلی و فتح حداکثری است برای قبلیه خودشان کار می‌کنند و در فکر منافع ملی نیستند.

بهتر است گروه‌های سیاسی با ژنرال‌هایشان وارد انتخابات شوند/ مشارکت به سمت 60درصد حرکت کند از پیکره خالص‌سازها عبور می‌کنیم

گروه سیاست سایت فردا: حضور چهره‌های شاخص گروه‌های سیاسی چه قدر می‌تواند تنور انتخابات را گرم کند و البته تا چه حد می‌تواند در توفیق انتخاباتی گروه‌ها تأثیرگذار باشد.

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اگر لیدرها و ژنرال‌های جریانات مختلف خودشان وارد انتخابات شوند، موجی از مردم وارد صحنه انتخابات می‌شوند و بهتر است گروه‌های سیاسی با چنین شخصیت‌هایی وارد انتخابات شوند زیرا در این صورت کیفیت مجلسی که تشکیل می‌شود هم بالا خواهد رفت. نیروهای ناشناس نمی‌توانند مردم را به سمت انتخابات سوق دهند و نیروهای میانی تأثیرگذاری جدی و اثربخشی در فرایند مجلس نخواهند داشت. البته خوب است که فضایی برای چرخش نخبگان ایجاد شود و افراد جدید وارد شوند اما چنین نیروهایی باید با نیروهای کارکشته‌تر و فنی‌تر باشند تا ضمن اینکه این چرخش منطقی باشد، انتقال تجربیات تأثیر خود را داشته است».

او ادامه داد: «نباید مجلس نحیف شود. خوب است که افراد اثرگذار در آن حضور داشته باشند و می‌طلبد که افراد باتجربه حضور داشته باشند. شاید در حوزه اجرا جوان‌ها عملکرد خوبی داشته باشند اما نیاز اولیه مجلس عقلانیتِ حرفه‌ای است. یعنی هم باید عاقل و هم حرفه‌ای باشند. در قوه مجریه نیاز به نیروهای خادم، در قوه قضائیه نیروهای عادل و در قوه مقننه نیاز به نیروهای عاقل داریم. افرادی که همه جوانب را ببیند و نیازهای واقعی مردم بشناسد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «همه شخصیت‌های سیاسی موظف‌اند مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنند. قهرکردن با صندوق رأی در واقع حرکت حاکمیت به سمت حل مشکلات را کند می‌کند. اگر انتخابات بالای 50درصد رفت و به 60درصد رسید، شک نکنید نیروهایی که وارد مجلس می‌شوند از پیکره خالص‌سازها عبور می‌کنیم».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «افراد و گروه‌هایی که ایده‌شان مشارکت حداقلی و فتح حداکثری است برای قبلیه خودشان کار می‌کنند و در فکر منافع ملی نیستند. هر کسی که در اندیشه منافع کشور و مردم باشد باید بگوید مشارکت حداکثری و منافع ملی حداکثری زیرا در این دشمنان ایران شکست می‌خوردند و جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی تقویت می‌شود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها