چهره / «فردا» گزارش می‌دهد

پشت‌پرده طرح دوباره نام احمدی‌نژاد

کد خبر: 1238576

شروع فرایند انتخاباتی دیگر در کشور زمینه ای شد که دوباره نام احمدی نژاد در فضای سیاسی کشور مطرح شود.

پشت‌پرده طرح دوباره نام احمدی‌نژاد

گروه سیاسی فردا: پیش ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس باب گمانه زنی رسانه ای را برای ورود شخصیت های مطرح سیاسی باز کرد، احمدی نژاد از جمله افرادی بود که نامش در این میان مطرح شد اما هم پسر او این موضوع را تکذیب کرد و هم یک نماینده مجلس و هم یکی از نزدیک ترین یاران سیاسی اش یعنی مرتضی تمدن.

محمود احمدی نژاد بعد از ترک پاستور تلاش زیادی کرد که نامش در رسانه ها زنده بماند. از رفتن به سفرهای استانی پرحاشیه گرفته تا اظهارنظرهای شاذ در موضوعات مهم سیاسی. او برای این منظور حاضر بود هزینه های بزرگی بدهد اما همچنان محل توجه رسانه ها باشد.

جلب کردن نظر و توجه رسانه ها تا آنجا برای احمدی نژاد اهمیت داشت که حتی حاضر بود پا روی عقاید و باورهایش بگذارد. نمونه بارز آن پذیرفتن عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و حضور در جلسات مجمع بود در حالیکه هاشمی رفسنجانی ریاستش را برعهده داشت و پس از رحلت مرحوم هاشمی و مرحوم هاشمی شاهرودی، آیت الله صادق لاریجانی ریاست مجمع را برعهده گرفت.

اما به یکباره احمدی نژاد از خردادماه سال گذشته رویه خود را تغییر داد و سکوت در پیش گرفت. این موضوع برای سیاسیون و رسانه ها محل سئوال است. حجت الاسلام عباس امیری فر که روزی در پاستور با دولت احمدی نژاد همکاری می کرد اما امروز از منتقدان جدی اوست درباره علت سکوت احمدی نژاد به فردا گفت «احمدی نژاد تصور می کند اگر برای مدتی تا انتخابات ریاست جمهوری آینده سکوت کند یک عطش اجتماعی و سیاسی برای حضور او به وجود می آید. این هم که می بینید زمان هر انتخاباتی نام او مطرح می شود، در واقع خود تشکیلات احمدی نژاد زمزمه اش را راه می اندازند و به آن دامن می زنند.»

عطش دیده شدن و محل بحث بودن از جمله خصیصه هایی است که بعید به نظر می رسد یکباره در احمدی نژاد خاموش شده باشد. تجربه نشان می دهد هرچه به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک شویم، علائم بی‌قراری احمدی نژاد بیشتر بروز و ظهور خواهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها