بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس از سازمان انرژی اتمی

کد خبر: 1238717

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس امروز زا سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

 بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس از سازمان انرژی اتمی

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه، 23 مرداد) از سازمان انرژی اتمی بازدید کردند.

در جریان این بازدید، اعضای کمیسیون آموزش از دستاوردهای انرژی هسته‌ای در حوزه‌های مختلف بازدید به عمل آوردند.

 تشریح دستاوردهای سازمان انرژی اتمی برای اعضای کمیسیون آموزش مجلس

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حضور اعضای این کمیسیون در سازمان سازمان انرژی اتمی گفت: مسئولین سازمان دستاوردهای حاصله را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

شیوا قاسمی‌پور نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانای خبر‌گزاری فارس با اشاره به نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با رئیس و معاونین سازمان انرژی اتمی ایران در محل این سازمان و بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای گفت: امروز اعضای این کمیسیون جلسه‌ای با مسئولین سازمان انرژی اتمی داشتند. در واقع این نشست برای تبادل نظر و هم‌فکری انجام شده است.

وی افزود: اعضای کمیسیون از اقدامات مهمی که در حوزه  توسعه صنایع، انرژی هسته‌ای، کشاورزی، امنیت غذایی، حوزه محیط زیست، سند آموزش، توسعه منابع انسانی و دیگر اقدامات انجام شده سازمان مطلع شدند.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: ما همچنین از نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای این سازمان بازدید کردیم که در زمینه‌های مختلف دانشی، صنعتی، فناورانه پیشرفت‌های خوبی داشته اند.

قاسمی‌پور با بیان اینکه  همه اقدامات  این سازمان در راستای اقتدارآفرینی، تاثیر‌گذاری بر زندگی مردم به دستان توانای دانشمندان هسته‌ای و نخبگان جوان در حوزه دانش بنیان‌ها انجام می‌شود، افزود: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در راستای پیشرفت و اقتدار سازمان انرژی اتمی و قانون جهش تولیددانش بنیان برای استفاده از ظرفیت نخبگانی در حوزه شرکت‌های فناوران هسته‌ای است. این اقدامات راهبردی به سازمان انرژی اتمی کمک کرده در راستای برنامه محوری حرکت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد:  در گذشته انرژی اتمی و هسته‌ای را تنها برای استفاده از بمب و سلاح می دانستند اما در حال حاضر مشخص شده که این انرژی برای کمک و تاثیر‌گذاری بهتر در تمام موارد زندگی و بهینه سازی امور به کار می‌آید که باعث پیشرفت‌هایی در حوزه فناوری، دانشی و صنعتی می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها