«فردا» گزارش می‌دهد؛ دوخبر خوب و بد برای سیاستمدار جنجالی

شوک به ترامپ در آخرین نظرسنجی

کد خبر: 1239407

نظرسنجی‌های جدید در ایالات متحده نشان می‌دهد که دونالد ترامپ اقبال عمومی لازم را برای کسب عنوان ریاست جمهوری ندارد.

شوک به ترامپ در آخرین نظرسنجی

گروه سیاست سایت فردا: رئیس جمهور سابق آمریکا از اینکه با وجود مفتوح شدن پرونده های گوناگون ( از جمله پرونده هایی که در دادگاه واشنگتن و جورجیا برای وی در خصوص تلاش برای تقلب در انتخابات 2020 گشوده شده است ) ، محبوبیت وی در نزد رای دهندگان جمهوریخواه افزایش پیدا کرده، احساس غرور می کند اما گویا متوجه یک حقیقت مطلق نیست :کاهش حجم سبد رای جمهوریخواهان در نزد رای دهندگان مستقل!

نظرسنجی‌های جدید در ایالات متحده نشان می‌دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا با وجود برخورداری از حمایت بالای جمهوریخواهان، اقبال عمومی لازم را برای کسب عنوان ریاست جمهوری ندارد.این به دلیل افزایش رویگردانی رای دهندگان مستقل از رئیس جمهور سابق آمریکا رخ داده است. بسیاری از این رای دهندگان مستقل که اتفاقا بیشترین نقش را در انتخابات ریاست جمهوری 2016 در پیروزی اولیه ترامپ مقابل هیلاری کلینتون ایقا کردند، در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 الگوی رای دهی خود را تغییر داده و این بار آرای خود را به سو د بایدن به گردش در آوردند. همین مسئله سبب شد تا در سه ایالت تعیین کننده پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین شاهد پیروزی نهایی دموکراتها و شکست ترامپ باشیم. حتی این اتفاق در د ایالت جورجیا و آریزونا نیز افتاد.

بر اساس نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز ملی افکارسنجی، تقریبا دو سوم جمهوریخواهانیعنی ۶۳ درصد در حال حاضر می‌گویند که تمایل دارند رئیس جمهوری سابق آمریکا دوباره این سمت را به عهده بگیرد.این میزان بالاتر از ۵۵ درصد جمهوریخواهانی است که در ماه آوریل، زمانیکه ترامپ با مجموعه‌ای از اتهام‌های مجرمانه مواجه شد اعتقاد به این مساله داشتند. اکنون ۷ نفر از ۱۰ جمهوریخواه نظر مساعدی در مورد ترامپ دارند درحالیکه این میزان در مقایسه ۶۰ درصد دو ماه گذشته افزایشیافته است.اما نباید فراموش کرد که ترامپ باید کف حمایت 85 درصدی جمهوریخواهان را در انتخابات ریاست جمهوری 2024 به دست بیاورد تا در صورت کسب 60 درصد از آرای رای دهندگان مستقل بار دیگر به کاخ سفید راه یابد و به قول خود، انتقام شکست در سال 2020 را از بایدن بگیرد. اما نظرسنجی ها نشان می دهد که فعلا رئیس جمهور سابق آمریکا فاصله زیادی تا رسیدن به این نقطه دارد. اگرچه ممکن است در نهایت شاهد تمایل رای دهندگان جمهوریخواه به بازگشت ترامپ به ثدرت باشیم، اما قطعا این مسئله به سادگی در قبال رای دهندگان مستقل رخ نخواهد داد.

 

۵۳ درصد از آمریکایی‌هاگفته اند "قطعا" در صورت نامزدی وی در انتخابات از ترامپ حمایت نمی‌کنند. ۱۱ درصد دیگر نیز ابراز کردند که "احتمالا" از رئیس جمهوری سابق در نوامبر ۲۰۲۴ حمایت نمی‌کنند.این بدترین نتیجه ایست که می توان برای ترامپ و جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو متصور شد. اینیافته‌ها، باورهای برخی از رقبای ترامپ برای نامزدی حزب جمهوریخواه را تقویت می‌کند؛ آنهایی که دوران ریاست جمهوری وی را تحسین می‌کنند اما هشدار می‌دهند او نمی‌تواند در انتخابات عمومی زمانیکه باید ورای پایگاه حزب جمهوریخواه رای جمع کند، پیروز شود. وی با وجود حاشیه رای ۷ میلیونی در انتخابات سال ۲۰۲۰، به جو بایدن نامزد حزب دموکرات باخت، شکست در انتخاباتی که به ادعای وی تقلب در آن صروت گرفته بود.ضمن آنکه اگر روند گرایش رای دهندگان مستقل به بایدن تقویت شود، در آن صورت حتی پیروزی های قبلی ترامپ در ایالاتی مانند فلوریدا و اوهایونیز به چالش کشیده خواهد شد. برخی از جمهوریخواهان که به حزب فشار می‌آورند تا از ترامپ صرف نظر شود، بر این باور هستند که جایگاه او از زمان انتخابات ریاست جمهوری قبلی به علت نقش او در شورش ۶ ژانویه در کنگره آمریکا، بدتر شده و حضور وی در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری به معنای شکست قطعی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها