وکیلی در گفتگو با فردا:

عارف تلاش می‌کند انسجام حداقلی اصلاح طلبان حفظ شود

کد خبر: 1239448

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: عارف تلاش می کند انسجام حداقلی اصلاح طلبان حفظ شود اما واقعیت آن است که نقش اقطاب در جریان های سیاسی در حال تضعیف شدن است.

عارف تلاش می‌کند انسجام حداقلی اصلاح طلبان حفظ شود

گروه سیاسی فردا: محمدرضا عارف 8 سال ریاست جبهه اصلاحات را برعهده داشت اما بعد پایان عمر مجلس دهم ترجیح داد، استعفا دهند و سکوت پیشه کند. حال سئوال این است که آیا او برای انتخابات مجلس آینده فعال خواهد شد یا خیر؟

محمدعلی وکیلی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نحوه نقش آفرینی عارف در انتخابات مجلس گفت: هر دو جریان سیاسی به دلیل تکثر غیرقابل اجماع دچار فقر شیخوخیت شدند. این تکثر در جریان اصلاح طلبی خیلی محسوس است و کف و سقف اصلاح طلبی دیگر با هم قابل جمع نیست.

وی با بیان اینکه نیازمند مرجعیت شیخوخیتی هستیم، افزود: وقتی احزاب مرجعیت شان را از دست می دهند و امکان اجماع حزبی وجود ندارد، در چنین شرایطی نیازمند شیخوخیت هستیم. در وضعیت کنونی جریان اصلاح طلبی، کسانی مثل آقایان بهزاد نبوی، عارف، مرعشی و موسوی لاری امکان ایفای نقش شیخوخیت را دارند اما به نظر می آید به مرور متأسفانه این نقش ها در حال تضعیف شدن است چون برخی جریانات اصلاح طلب اراده دارند که از وزن شیخوخیت این بزرگواران بکاهند.

این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه شیخوخیت در جریان اصولگرایی نیز در حال تضعیف شدن است، یادآور شد: در اصلاح طلبی نیز هر روز شاهد بیشتر شدن زاویه بین سلایق اصلاح طلبی به دلیل تضعیف شیخوخیت اقطاب جریان اصلاحات هستیم.

وی با اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم افزود: آقای عارف تلاش خود را برای کنشگری مثبت و موثر اصلاح طلبان خوش خیم و درون نظام جمهوری اسلامی انجام می دهد تا حداقل انسجام حفظ شود. دوره گذشته نیز آقای عارف این تلاش را انجام داد و بالاخره با محوریت او یک لیستی با مشارکت جمعی از احزاب اصلاح طلب شکل گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: آقای عارف تلاش می کند انسجام حداقلی اصلاح طلبان حفظ شود اما واقعیت آن است که نقش اقطاب در جریان های سیاسی در حال تضعیف شدن است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها