بشین سر جات!

کد خبر: 1239870

خلیج‌فارس هربار که امریکایی‌ها یا رفقای انگلیسی‌شان به این منطقه می‌آیند، «خلیج‌فارس‌تر» می‌شود!

بشین سر جات!

این پهنه آبی بدون دشمنی که تحقیر شود، چیزی کم دارد! فروردین ۱۳۹۹ تصویر پاسداری که با انگشت اشاره از روی قایق‌های تندرو ناو امریکایی را تهدید به هدف‌قرار دادن کرد، جهانی شد. ۲۶ مرداد هم در اقدامی مشابه پاسدار نیروی دریایی سپاه به ناوبالگرد نیروی دریایی امریکا که یکی از بالگرد‌های آن بلند شده و به محدوده سرزمینی ایران آمده بود، هشدار داد که «بالگرد رابنشان سرجاش وگرنه شلیک می‌کنم» و بالگرد امریکایی هم تمکین کرد و به عرشه ناو بازگشت.

خلیج‌فارس هربار که امریکایی‌ها یا رفقای انگلیسی‌شان به این منطقه می‌آیند، «خلیج‌فارس‌تر» می‌شود! این پهنه آبی بدون دشمنی که تحقیر شود، چیزی کم دارد! فروردین ۱۳۹۹ تصویر پاسداری که با انگشت اشاره از روی قایق‌های تندرو ناو امریکایی را تهدید به هدف‌قرار دادن کرد، جهانی شد. ۲۶ مرداد هم در اقدامی مشابه پاسدار نیروی دریایی سپاه به ناوبالگرد نیروی دریایی امریکا که یکی از بالگرد‌های آن بلند شده و به محدوده سرزمینی ایران آمده بود، هشدار داد که «بالگرد رابنشان سرجاش وگرنه شلیک می‌کنم» و بالگرد امریکایی هم تمکین کرد و به عرشه ناو بازگشت.

امریکا با ۲۰۰ سال تاریخ تجاوز و جنگ‌افروزی در جهان آمده است در خلیج فارس مقابل یک تمدن چند هزار ساله، صف کشیده است که یکی از دلایل آن کسب هویت برای تاریخ دویست‌ساله خود است، اما رزمنده ایرانی اگر ناو غول‌پیکر ندارد، نام بلندآوازه دارد. امریکا باید برگردد به خانه‌اش. این اخراج از منطقه انتقام ما بعد از ۷۰ سال کودتا و غارت و جنگ‌افروزی و ترور شهید سلیمانی است.

به گزارش سپاه نیوز، در پایان بیست و چهارمین مجمع عالی فرماندهان و مسئولان سپاه، فیلم آخرین رصد ناوگروه بالگردبر تروریستی امریکا در تنگه هرمز از طرف سامانه‌های پایش و کنترل نیروی دریایی سپاه در معرض دید شرکت‌کنندگان در مجمع قرار گرفت.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه در تشریح این اقدام گفت: در این رصد ناوبالگردبر شناور امریکایی‌ها مبادرت به پرواز بالگرد می‌کند، اما بعد از اخطار کنترل باند تنگه هرمز، ناو تیپ ذوالفقار که مسئولیت کنترل باند ورودی را عهده‌دار است و همچنین حضور شناور‌های نیروی دریایی سپاه، آن‌ها مجبور به نشاندن بالگرد‌ها بر روی ناو می‌کنند. آخرین خروج امریکایی‌ها در آبان ماه ۱۴۰۰ بوده است و اقدام اخیر اولین ورود به خلیج‌فارس به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقتدار و صلابت دریادلان این نیرو تأکید کرد: ایران اسلامی با کشور‌های همسایه در منطقه خلیج‌فارس خود قادر به برقراری امنیت هستند و نیازی به حضور بیگانگان ندارند. دریادار تنگسیری تصریح کرد: این رهگیری هوشمندانه و حضور مقتدرانه میدانی در عرصه اشراف اطلاعاتی و رصد تهدیدات و به ویژه رفت و آمد ناو‌های کشور‌های متخاصم فرامنطقه‌ای نشان داد که فرزندان ملت ایران به ویژه دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه نخواهند داد این منطقه راهبردی بار دیگر به جولانگاه دشمنان امت اسلامی و برهم زنندگان امنیت خلیج‌فارس و تنگه راهبردی هرمز تبدیل شود.

‌ویدئوی منتشر شده از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنگه هرمز، نشان می‌دهد ناوبالگرد امریکا در رصد پهپادی نیروی دریایی سپاه است و شناور‌های تندرو هم آن‌ها را تعقیب و مراقبت می‌کنند. در این ویدئو فرمانده ناوتیپ ذوالفقار پس از معرفی خود به ناوبالگرد امریکایی هشدار می‌دهد بالگرد شما در نزدیکی شناور ما و میدان نفتی «هنگام» است. این فرمانده ایران وقتی بالگرد امریکایی به آب‌های سرزمینی ما نزدیک می‌شود، به ناو بالگرد دستور می‌دهد: «بالگرد روی عرشه شناور بماند و به آب‌های سرزمینی ایران نزدیک نشود.»

فرمانده شناور ایرانی اخطار می‌کند: «اگر از دستور من اطاعت نکنی، بر روی بالگرد‌های شما آتش می‌گشایم.»‌پس از این اخطار بود که بالگرد پروازی به ناوبالگردامریکایی برگشت و سرجای خود نشست.

منبع: روزنامه جوان

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها