موافقت کمیسیون اقتصادی با حضور نماینده فراجا در هیأت‌مدیره اصناف

کد خبر: 1240049

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون، در چارچوب بررسی طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور، با حضور نمایندگانی از بسیج اصناف و فراجا در هیأت‌مدیره اصناف به‌منظور شفاف‌سازی و نظارت بیشتر موافقت شد.

 موافقت کمیسیون اقتصادی با حضور نماینده فراجا در هیأت‌مدیره اصناف

سیدکاظم موسوی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 30 مردادماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مسئولان و نمایندگانی از اتاق اصناف، فراجا، مرکز پژوهش‌های مجلس و... به‌منظور بررسی «طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور»، گفت: امروز برخی از مواد طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور مورد بررسی قرار گرفت که به‌عنوان مثال در جریان این اصلاحات، فردی که طی 2 دوره به صورت متناوب رئیس صنف بوده با اعمال شرایط خاص می‌تواند دوباره برای ریاست، کاندیدا و در صورت آوردن رأی لازم باز هم رئیس شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین شرط برای فرد متقاضی ریاست صنف هر استان -که البته دو دوره متناوب نیز رئیس بوده- کسب دو سوم رأی در انتخابات است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: این اصلاح صورت گرفته به معنای جوان‌زدایی نیست، بلکه باید از حضور جوانان فعال و کاربلد نیز استفاده شود و صرفا معتقدیم باید از تجربه افراد قدیمی نیز استفاده کرد.

موسوی اضافه کرد: براساس دیگر اصلاحات صورت گرفته، با حضور نمایندگانی از بسیج اصناف و فراجا در هیأت‌مدیره اصناف به‌منظور شفاف‌سازی و نظارت بیشتر موافقت شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است براساس طرح مذکور، قانون نظام صنفی متناسب با شرایط اقتصادی کشور اصلاح و زمینه کمک به تولیدکنندگان، پرداخت تسهیلات به واحدهای تجاری و تولیدی، رفع موانع اشتغال و... فراهم می‌شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها