یونان خلبانان اوکراینی را آموزش می‌دهد

کد خبر: 1240059

رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه در آتن گفت که یونان به برنامه آموزش خلبانان اوکراینی برای استفاده از جنگنده‌های اف -16 می‌پیوندد.

یونان خلبانان اوکراینی را آموزش می‌دهد

 «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه گفت که یونان در برنامه آموزش خلبانان اوکراینی برای جنگنده‌های اف-16 مشارکت خواهد کرد.

دانمارک و هلند روز گذشته اعلام کرده بودند که نخستین جنگنده‌های اف-16 را به اوکراین ارسال خواهند کرد.

زلنسکی در جریان کنفرانس خبری مشترک با «کریاکاس میتسوتاکیس» نخست وزیر یونان در آتن گفت: «امروز ما نتیجه مهمی برای ائتلاف هوایی داریم. یونان در آموزش خلبانان ما برای اف-16 مشارکت خواهد کرد. من بابت این پیشنهاد قدردان هستم».

بامداد جمعه بود که یک مقام آمریکایی گفت واشنگتن به دانمارک و هلند مجوز داده که تعدادی از جنگنده‌های اف-۱۶ خریداری شده از این کشور را برای اوکراین ارسال کنند.

به نوشته رویترز، قرار بود ائتلافی متشکل از ۱۱ کشور در ماه جاری، آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را در دانمارک آغاز کنند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

با این حال، نشریه آمریکایی «پالتیکو» به نقل از منابع مطلع گزارش داد تلاش‌های غرب برای آموزش هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ به خلبانان اوکراینی به دلیل ضعف آنها در زبان انگلیسی، به مانع خورده است.

تاکید کشورهای هلند و دانمارک برای ارائه محموله اول جنگنده‌های «اف-۱۶» ساخت آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، واکنش تند دیپلمات ارشد مسکو در کپنهاگ را همراه داشت.

«ولادیمیر باربین» سفیر مسکو در دانمارک امروز (دوشنبه) گفت که تصمیم دو کشور برای ارائه این هواپیماهای جنگی به اوکراین فقط جنگ را تشدید و روند عملیات نظامی ویژه روسیه را طولانی‌تر می‌کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها