بزرگ‌ترین خرابکاری در صنایع موشکی خنثی شد / رژیم صهیونیستی در شوک

کد خبر: 1242214

سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانست طی طرحی پیچیده از خرابکاری موساد در صنایع موشکی وزارت دفاع پیشگیری کند.

بزرگ‌ترین خرابکاری در صنایع موشکی خنثی شد / رژیم صهیونیستی در شوک

یکی از پیچیده‌ترین و بزرگ‌ترین طرح‌های اطلاعاتی و همچنین، امنیتی در طول سال‌های اخیر برنامه خرابکاری صنعتی سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در صنایع موشکی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط سازمان حفاظت اطلاعات این نهاد خنثی شد.

طی ماه‌های گذشته یک شبکه کاملاً حرفه‌ای و کارآزموده که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به‌کارگیری کند و به چرخه تولید وارد کند در تور اطلاعاتی سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد.

با اجرای این طرح کاملاً موفق کلیه مسیرها و فعالیت‌های موساد برای تامین و انتقال قطعه مورد نظر آنان به همراه افسران خارجی و عوامل داخلی آنان شناسایی و در چتر اطلاعاتی قرار گرفتند.

رژیم صهیونیستی در شوک است

به گفته یک مقام مسئول در حفاظت اطلاعات وزارت دفاع، رژیم صهیونیستی تا چندی قبل مطمئن بود که طرح خرابکاری صنعتی و انتقال قطعات معیوب به صنایع موشکی وزارت دفاع با موفقیت اجرا شده است ولی پس از وارد‌شدن ضربه اخیر به شبکه خرابکاری فوق از عمق شکستی که در جریان این عملیات متحمل شده همچنان در شوک است.

او با ‌اشاره به خودکفایی کشور در زمینه طراحی و تولید انواع سامانه‌ها و موشک‌های مورد نیاز در بردهای مختلف، طی سال‌های اخیر پروژه‌های چند لایه اطلاعاتی و امنیتی با پوشش خرید قطعات برای فریب سرویس‌های حریف طراحی و اجرا شده است.

این مقام مسئول امنیتی افزود: صنایع موشکی وزارت دفاع علاوه‌بر تولید قدرت نظامی و دفاعی قابل ملاحظه برای کشور، بستر مناسبی برای به دام‌انداختن شبکه‌های پیچیده جاسوسی و نفوذ و وارد کردن ضربات اساسی به ظرفیت‌های اطلاعاتی سرویس‌های حریف نیز بوده است.

او خاطر نشان ساخت: با عنایت حضرت ولی‌عصر(عج) طی ماه‌های گذشته شبکه‌ای کاملا حرفه‌ای و کارآزموده که قصد داشت با همکاری برخی عوامل نفوذی قطعات معیوب و تجهیز شده را برای به‌کارگیری در تولید موشک‌های پیشرفته در صنایع موشکی وزارت دفاع به چرخه تولید وارد کند در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(ع) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع گرفتار و متلاشی شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: این شبکه با هدایت مستقیم سازمان موساد قصد داشت با فروش قطعه تجهیز شده، موشک‌های تولید شده را به ابزاری انفجاری برای ضربه زدن به خطوط صنعتی و کارکنان شاغل در این حوزه تبدیل کند.

او تصریح کرد، علی‌رغم برنامه بسیار پیچیده دشمن صهیونیستی، با عنایت پروردگار و تلاش بی‌وقفه سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع این اقدام دشمن صهیونیستی از همان ابتدا تحت رصد اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفت و با دستگیری عوامل آن به طور کامل خنثی گردید.

فردی که پروژه خرابکاری موساد در وزارت دفاع را لو داد فردی غیرنظامی و از شرکت‌های تهیه قطعات است

سردار رضا طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع نیز در تشریح خنثی‌‌سازی خرابکاری صنعتی موساد در صنایع موشکی، گفت: علت توطئه‌های گوناگون رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی ما است که از صنعت دفاعی قدرت موشکی و سایر مولفه‌های اقتدار ما ناشی می‌شود.

سردار طلایی‌نیک در ادامه تصریح کرد:‌ ما از دو دهه قبل که پیشرفت‌های صنعت دفاعی را داشتیم و محصولات و برنامه‌های جدید در حال به ثمر نشستن بود، شناسایی شبکه‌های اخلالگر دشمن جزو ماموریت‌های حفاظت اطلاعات وزارت دفاع بود.

وی افزود: ماموران حفاظت اطلاعات وزارت دفاع حدود ۹ سال قبل در سال ۱۳۹۳ متوجه می‌شوند که یک تمرکز اطلاعاتی توسط موساد روی برخی موضوعات از جمله همین قطعه کانکتور در داخل صنعت دفاعی وجود دارد. آنها موفق می‌شوند در سال ۹۵ علائم و اطلاعات اولیه را به دست بیاورند.

وی ادامه داد:‌ وقتی ما این قطعه (کانکتور) را در آن سال‌ها از طریق مسیر تامین، انتقال و خرید تامین می‌کردیم، دشمن کار شناسایی شبکه‌ها و شرکت‌هایی که این قطعه را به وزارت دفاع تحویل می‌دهند را آغاز می‌کند. البته این کار با واسطه‌هایی که اتفاق می‌افتد. دشمن شناسایی اولیه را انجام می‌دهد و به برخی از این عناصر نزدیک می‌شود که برخی از این عناصر را در شبکه نفوذ و جاسوسی خود در داخل و خارج کشور قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت در تشریح سایر ابعاد و زوایا توطئه موساد علیه صنایع موشکی، عنوان کرد: آنها از طریق حضور در یک از کشورهای همسایه ما فردی را شناسایی می‌کنند که در سال‌های گذشته یعنی همان سال ۹۵ در فرآیند تامین این قطعه (کانکتور) نقش داشته است.

وی افزود: پس از شناسایی این فرد، وی را با خود مرتبط می‌کنند و از طریق این فرد به عناصری که هم در برخی کشورهای اروپایی و هم در برخی کشورهای آسیای شرقی با این شبکه تامین مرتبط بوده، متصل می‌شوند. البته اتصال آنها با عوامل داخل کشور از طریق چند واسطه انجام شده بود.

سردار طلایی‌نیک در تشریح اهداف موساد از اجرای عملیات علیه صنایع موشکی، گفت: هدف موساد ایجاد اختلال، نقص و انفجار در زمان‌بندی‌های مشخص بوده تا پس از ورود این قطعه به سامانه‌های موشکی در این سامانه‌ها انفجار ایجاد کنند.

سخنگوی وزارت دفاع، بیان کرد: عوامل موساد در برخی از کانکتورها نه همه آنها یک مدار الکتریکی جا‌سازی کرده بودند تا بتواند ایجاد اختلال کند و انتقال به صورت طبیعی و طبق برنامه هدایت و کنترل در موشک انجام نشود. البته ایجاد اختلال به صورت زمان‌بندی شده برای انفجار هم در برنامه آنها بود تا کانکتور منفجر شود و سیستم از کار بیفتد. سردار طلایی‌نیک، گفت: همکاران من در سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع چند موفقیت را در خلال این عملیات به‌دست آوردند. اولین موفقیت این بود که هنگام شناسایی عناصر اولیه به گونه‌ای رفتار شد که دشمن متوجه این موضوع نشود یعنی غافلگیری که می‌خواستند بر روی سامانه‌های دفاعی ما انجام دهند به صورت متقابل علیه خودشان ایجاد شد.

سخنگوی وزارت دفاع، با بیان اینکه یکی از افرادی که در ابتدا به صورت داوطلبانه به کشف این موضوع کمک کرد و مورد تقدیر وزارت دفاع نیز قرار گرفت فردی غیرنظامی بود که به عنوان رابط خرید فعالیت می‌کرد.

وی تاکید کرد: نکته مهم این است کانکتورها قبل از اینکه وارد سامانه موشک شوند توسط حفاظت اطلاعات ما شناسایی و اصلاً وارد سامانه موشک نشدند. در این راستا، انبوهی از این کانکتورها توسط همکاران ما در بخش فنی و آزمایشگاه‌های فنی مورد به مورد بررسی شده و مواردی که داخل آنها این خرابکاری رخ داده بود، جدا‌سازی کردند و پس از باز‌سازی نسبت به استفاده از آنها اقدام کردند.

سردار طلایی‌نیک به این مورد نیز ‌اشاره کرد که یکی ‌دیگر از فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در این حوزه صرف هزینه سنگین برای کاستن قیمت کانکتورهای مورد استفاده ما در بازار بود.

وی افزود: برآیند این برنامه این است که ۹۰‌درصد سامانه‌ها و تسلیحات و تجهیزات بومی شده است. اما ۱۰ درصد باقی‌مانده یا به دلیل اینکه اقتصادی نیست یا قطعه‌ای است که به صورت عمومی در بازار وجود دارد هنوز توسط ما بومی ‌سازی نشده است. البته در سال‌های اخیر این رقم به کمتر از 10 درصد نیز رسیده است.

به گزارش فارس وی از همکاری سایر سرویس‌های جاسوسی با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد خبرداد و گفت: سایر سرویس‌های جاسوسی به این علت که اعلام رسمی کمک به چنین موضوعاتی بار حقوقی برای آنها دارد به صورت پنهانی از سرویس جاسوسی آمریکا و برخی کشورها استفاده کردند. البته این موضوع در رصد کامل همکاران من قرار دارد. رژیم صهیونیستی علاوه‌بر اینکه از شکست این عملیات و ‌اشراف اطلاعاتی وزارت دفاع ایران در شوک است، از واکنش ایران نیز به وحشت افتاده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها