«فردا» گزارش می‌دهد:

افزایش شکاف میان اصلاح‌طلبان؛ اعتماد ملی رو در رو با اتحادی‌ها

کد خبر: 1243908

قائم مقام حزب اعتماد ملی به تازگی در انتقادی صریح به آذر منصوری گفته است که نبوی و مرعشی شایسته ریاست جبهه اصلاحات بودند.

افزایش شکاف میان اصلاح‌طلبان؛ اعتماد ملی رو در رو با اتحادی‌ها

گروه سیاست سایت فردا: اخیرا اسماعیل گرامی‌مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی گفته است که «با همه احترامی که برای خانم آذر منصوری قائل هستم، انتقاداتی به اتفاقات تیرماه دارم و شایستگی ریاست جبهه اصلاحات را در شخص آقایان نبوی و مرعشی می‌دیدم».

آنچه اکنون در جبهه اصلاحات به چشم می‌رسد شکافی بی‌سابقه است؛ میانه‌رو و رادیکال‌ها هر کدام سعی می‌کنند دست بالا را به دست بیاورند و تعیین‌کننده تصمیم انتخاباتی جبهه اصلاحات باشند. شاید بتوان گفت در گام اول این اتحادی‌ها بودند که توانستند با به ریاست‌رساندن آذر منصوری در کسب قدرت تعیین‌کنندگی میان اصلاحات از دیگر گروه‌ها پیشی بگیرند. وقتی منصوری به ریاست رسید بسیاری از کارشناسان سیاسی هشدار دادند که این امر باعث رادیکال‌شدن هرچه بیشتر جبهه اصلاحات می‌شود اما در گام‌های بعدی یعنی در پیش‌ثبت‌نام انتخابات بر خلاف انتظار رادیکال‌ها بسیاری از گروه‌های اصلاح‌طلب نامزدهای خود را روانه انتخابات کردند. پس از آن انتقادها به اصلاح‌طلبان تندرو افزایش یافت و به نوعی احزابی مانند کارگزاران، اعتماد ملی، مردم‌سالاری و ندای ایرانیان با تأکید بر مشارکت انتخاباتی، مشی رادیکال‌ها را نفی کردند. انتقادها به جایگاهی که منصوری کسب کرده است هم ادامه داشت و از حزب کارگزاران تا حالا حزب اعتماد ملی نسبت به انتخاب منصوری انتقادهای صریحی ابراز کردند و حتی گفته می‌شود بهزاد نبوی با فشار اتحادی‌ها مجبور به استعفا شده است و کهولت سن صرفا بهانه‌ بوده است. حتی گفته می‌شد در صورت نبود نبوی هم شایسته‌ترین فرد برای ریاست بر جبهه اصلاحات حسین مرعشی بوده است نه آذر منصوری.

به هر روی حالا که قائم مقام حزب اعتماد ملی هم صریحا به منصوری انتقاد کرده است، می‌شود دریافت که اختلافات دو طیف اصلاح‌طلب به بالاترین سطح خود رسیده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها