محمدحسن آصفری در گفتگو با «فردا»:

رئیس‌جمهور برای روشنگری درباره بدعهدی غرب فرصت خوبی دارد

کد خبر: 1245286

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرصت خوبی است تا رئیس جمهور ایران بتواند پروژه ایران هراسی صهیونیست ها را خنثی کند و برای کم اثر کردن تحریم ها گام های موثری بردارد.

رئیس‌جمهور برای روشنگری درباره بدعهدی غرب فرصت خوبی دارد

گروه سیاسی فردا: سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. نه فقط سخنرانی در مجمع، بلکه دیدارهای حاشیه‌ای و مصاحبه‌های احتمالی او نیز موقعیت قابل توجهی است. به خصوص در زمینه پرونده هسته‌ای و مذاکرات مربوط به آن که سالهاست یکی از مهم‌ترین موضوعات و اثرگزارترین مسائل در حوزه سیاست خارجی کشورمان شده است. بسیاری از تحلیلگران این سفر را فرصتی برای ایران می‌دانند که باید از آن به خوبی بهره برد. 

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی ملی مجلس نیز از جمله همین تحلیل‌گران است. او در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک گفت: این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است چون ایران برای نخستین بار نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل شد. از طرفی پیوستن به شانگهای و بریکس موقعیت های خوبی است که ایران به دست آورده است.

وی افزود: امیدواریم رئیس جمهور از فرصت خودش در سفر به نیویورک استفاده کند و علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، در دیدار با همتایان اروپایی، آفریقایی و آسیایی تلاش شود سطح روابط ایران با دیگر کشورها افزایش پیدا کند. همچنین از موقعیت های جدید ایران در بریکس و شانگهای برای توافقات همکاری دوجانبه و چندجانبه در حوزه های اقتصادی و سیاسی استفاده شود.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس اظهار کرد: سخنرانی، دیدارهای دیپلماتیک و نشست های خبری در مجمع عمومی سازمان ملل فرصت خوبی است تا رئیس جمهور ایران بتواند پروژه ایران هراسی صهیونیست ها را خنثی کند و برای کم اثر کردن تحریم ها گام های موثری بردارد. همچنین این امکان است که رئیس جمهور بدعهدی آمریکا و اروپا را در اجرای برجام روشنگری کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها