میرتاج الدینی: هویت سازی نسل فعلی از طریق آموزش و پروش و مدارس انجام می‌شود

کد خبر: 1246237

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان با بیان پیشرفت‌های کشور در حقیقت آینده ایران را می‌سازند و در این راه باید والدین و معلمان از دستاوردهای نظام اسلامی آگاه‌تر شوند.

میرتاج الدینی: هویت سازی نسل فعلی از طریق آموزش و پروش و مدارس انجام می‌شود

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان با بیان پیشرفت‌های کشور در حقیقت آینده ایران را می‌سازند و در این راه باید والدین و معلمان از دستاوردهای نظام اسلامی آگاه‌تر شوند.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی روز شنبه درباره سخنان رییس جمهور در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ گفت: هدف اصلی دشمنان در این زمان علیه ایران اسلامی، ناامید کردن مردم به ویژه دانش آموزان از آینده و سیاه نمایی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است موضوعی که رییس جمهور به درستی در مراسم آغاز سال تحصیلی به این موضوع اشاره کرد و تاکید کرد که باید نسل فعلی راوی پیشرفت‌های کشور شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، وزارت آموزش و پرورش را مهمترین وزارتخانه در پرورش نسل آینده کشور عنوان کرد و افزود: هویت سازی نسل فعلی از طریق آموزش و پروش و مدارس انجام می‌شود در این راه علاوه بر والدین، معلمان نقش بسیار مهمی در ساختن انسان‌ها و هدایت آنها برای رشد و توسعه کشور دارند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه طبق سخنان رییس جمهور، دانش آموزان می‌توانند پیشرفت‌های کشور را در بخش‌های مختلف به خوبی به تصویر بکشند، یادآور شد: جمهوری اسلامی در این سالها پیشرفت‌های عظیمی در فناوری صلح آمیز هسته‌ای، تولید رادیو داروها، توسعه صنعت پتروشیمی و پالایشگاهی، تولید و ساخت تجهیزات خاص نظامی و غیره داشته و باید معلمان این دستاورها را برای دانش آموزان تبیین کنند. چرا که بیان پیشرفت‌های کشور توسط این نسل در حقیقت آینده ایران را خواهد ساخت.

وی از معلمان خواست تا دستاوردهای نظام اسلامی را در قالب بازدیدهای دانش آموزان به آنها تبیین کنند و یادآور شد: باید در این راه برنامه‌های متناسبی برای آشنایی دانش آموزان با پیشرفت‌های کشور طراحی کرد که این روش می‌تواند نسلی مبتکر، خلاق، با اندیشه حل مسئله برای کشور ایجاد کرد.

میرتاج الدینی اضافه کرد: هرچقدر مربیان و معلمان درباره دستاوردهای نظام اسلامی آگاه شوند، این روشنگری را به دانش آموزان منتقل خواهند کرد و ضروری است در کلاس‌های درس معلمان با اطلاعات دقیق و آمار موثق پیشرفت‌های کشور را برای نسل دهه هشتادی و نودی روایت کنند.

پرسش مهر هر ساله با آغاز سال تحصیلی از سوی رئیس جمهور وقت برای دانش آموزان در موضوعات مختلف مطرح می‌شود، اما امسال آیت الله سید ابراهیم رئیسی با نگاه و رویکردی متفاوت پویش مهر را به جای پرسش مهر اعلام کرده و از دانش آموزان خواست با قلم خود پیشرفت‌های کشور را گزارش داده و در مدرسه به نمایش بگذارند تا سایر دانش‌آموزان و والدین مشاهده کنند و البته تاکید رئیس جمهور بر این است که این پویش در سراسر شهر و استان و کشور انجام‌ شود./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها