در جریان بازدید از دانشگاه جامع امام حسین (ع)؛

مخبر: باید ارتباط دو طرفه میان دانشگاه‌ها و دولت شکل بگیرد

کد خبر: 1246524

معاون اول رئیس جمهور در بازدیدی سه ساعت و نیمه از تحولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه جامع امام حسین (ع) از نزدیک در جریان آخرین پیشرفت‌ها و برنامه‌های توسعه این دانشگاه قرار گرفت.

مخبر: باید ارتباط دو طرفه میان دانشگاه‌ها و دولت شکل بگیرد

معاون اول رئیس جمهور در بازدیدی سه ساعت و نیمه از تحولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه جامع امام حسین (ع) از نزدیک در جریان آخرین پیشرفت‌ها و برنامه‌های توسعه این دانشگاه قرار گرفت.

محمد مخبر پیش از ظهر امروز (دوشنبه) همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی با استقبال رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) وارد این دانشگاه شد و پس از ادای احترام در یادمان شهدای گمنام، با توضیحات مسئولان مرتبط در جریان طرح تحول علمی این دانشگاه قرار گرفت که باعث شده دانشگاه جامع امام حسین (ع) طی ۶ سال از جایگاه ۷۶ به جایگاه سوم در میان دانشگاه‌های کشور ارتقا پیدا کند.

مخبر سپس از مرکز راهبردی آب، انرژی و محیط زیست با تعداد زیادی از پروژه‌ها و فناوری‌های مرتبط با آبرسانی، تصفیه آب و فیلتراسیون، نسل جدید سامانه‌های شیرین سازی آب، روش‌های نوین آبیاری اراضی کشاورزی، استفاده از منابع آب ژرف و تأمین آب شرب مناطق محروم بازدید کرد و همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور از تکنولوژی بتن پارچه‌ای در این مرکز راهبردی رونمایی شد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با حضور در مرکز تحقیقات آیرودینامیک قدر، از آزمایشگاه تونل باد مادون صوت و آزمایشگاه تونل باد سه منظوره ویژه تست فناوری‌های سطح بالا با کاربردهای مختلف از جمله خودرو بازدید و آزمایشگاه مرجع گذر صوت را افتتاح کرد.

بازدید از مرکز پیشران‌های موتوری، مرکز میکروالکترونیک و پژوهشکده هوش مصنوعی و علوم شناختی از دیگر بخش‌های برنامه دکتر مخبر در دانشگاه جامع امام حسین (ع) بود که معاون اول رئیس جمهور از آزمایشگاه تحقیق و ساخت رباتیکز و رایانش شناختی و آزمایشگاه هوش اشیا بازدید کرد و در جریان مأموریت‌ها و برنامه‌های کشور برای رشد و پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی قرار گرفت.

مخبر همچنین در حاشیه این بازدید در جلسه‌ای با حضور اساتید و مسئولان دانشگاه جامع امام حسین (ع) اقدامات صورت گرفته توسط این دانشگاه را غرورآفرین توصیف کرد و گفت: سپاه پاسداران نماد انجام کارهایی است که حتی تصور انجام آن غیرممکن بوده و سپاه این غیرممکن‌ها را عملیاتی ساخته و اقتداری جدی برای کشور فراهم کرده است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کارهای تحقیقاتی انجام شده در دانشگاه جامع امام حسین (ع) حتماً باید در اختیار مردم قرار گیرد، افزود: با وجود اینکه از توانمندی‌های کشور آگاه هستم اما با آنچه امروز در این بازدید مشاهده کردم، اطمینان و امید فراوانی برای حل مسائل و مشکلات کشور پیدا کردم و معتقدم که با اتکاء به این استعدادها و توانمندی‌ها می‌توانیم مسائل و مشکلات کشور را برطرف کنیم.

معاون اول رئیس جمهور از دانشگاه‌های کشور بعنوان سرمایه نظام یاد کرد و گفت: نقطه قوتی که دانشگاه جامع امام حسین (ع) دارد این است که طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری، مأموریت‌ها و برنامه‌های این دانشگاه جهت دار است و بر اساس فرمایش ایشان باید هم مسئله را تشخیص دهد و هم مسائل را تعریف کرده و برای آن راه حل پیدا کند.

مخبر با تاکید بر اینکه راه میانبر برای رفع عقب ماندگی‌ها و رسیدن به پیشرفت اتکا به علوم دانش بنیان است، تصریح کرد: برای رسیدن به پیشرفتی که تراز جمهوری اسلامی ایران، اسلام و اهداف تعیین شده از سوی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، باید به علوم دانش بنیان اتکا کنیم.

وی با یادآوری اینکه امروز در برخی حوزه‌های نظامی جزو برترین کشورهای جهان هستیم گفت: اگر امکانات کافی را در اختیار محققین کشور قرار ندهیم، ممکن است در برخی حوزه‌های تخصصی عقب بمانیم چرا که صرف داشتن علم کافی نیست و آنچه اهمیت دارد این است که بتوانیم علم را به تکنولوژی و دانش تبدیل کنیم.

مخبر اظهار داشت: امروز در بازدیدی که از دانشگاه جامع امام حسین (ع) انجام دادم استعداد تبدیل این دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم را دیدم و باورم این است که این دانشگاه می‌تواند بعنوان نماد دانشگاه نسل چهارم در کشور مطرح باشد؛ یعنی هم مسائل کشور را شناسایی و حل و فصل کند و هم گام‌های بعدی پیشرفت را برای کشور ترسیم نماید.

مخبر در ادامه با تاکید بر لزوم ارتباط دو سویه دانشگاه‌ها با دولت گفت: باید ارتباطی دو طرفه میان دانشگاه‌ها و دولت شکل بگیرد که مسائل کشور در بخش‌های مختلف حمل و نقل، تجهیزات پزشکی، صنعت و سایر بخش‌ها در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد تا بتوانند بر این مسائل تمرکز کرده و راه حل مشکلات را ارائه نمایند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها