رئیسی در جشن میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع):

دانشگاه نظام مسائل کشور را تدوین و بر حسن اجرای آن نظارت کند

کد خبر: 1247908

رئیس‌جمهور، دانشگاه‌ها را مرکز اندیشه و اتاق فکر دولت معرفی کرد و گفت: دانشگاه باید نظام مسائل کشور را تدوین کرده و در مسیر اجرای آن دوشادوش مجریان ایستاده و بر حسن اجرای آن نظارت کند.

دانشگاه نظام مسائل کشور را تدوین و بر حسن اجرای آن نظارت کند

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم جشن میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت تحول در دانشگاه‌ها، دانشجوی تلاشگر و مخلص، اساتید زبده و متعهد و محتوای درسی مناسب را در تحقق تحول مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد در دوره دولت مردمی گام‌های بلندی در جهت ارتقای علم و دانش در کشور برداشته شود.

رئیس‌جمهور لازمه تحقق تحول مورد نظر رهبری را برداشتن دو گام اساسی دانست و افزود: گام اول تحول شناختی بوده که همان اعتقاد عمیق به تحول و باور به «ما می‌توانیم» است.

رئیسی، تحول فرآیندی را گام دوم در مسیر تحقق تحول برشمرد و گفت: باید فرآیندهای اجرایی مورد بازنگری جدی قرار گیرد و مراجع بازنگری این جرأت و جسارت را داشته باشند که در صورت اشتباه بودن فرآیندها، آن را بیان کنند و بهترین مکان برای این بازنگری دانشگاه به‌عنوان کانون علم و نوآوری است.

رئیس‌جمهور دانشگاه‌ها را مرکز اندیشه و اتاق فکر دولت معرفی کرد و افزود: دانشگاه باید نظام مسائل کشور را تدوین کرده و در مسیر اجرای آن دوشادوش مجریان ایستاده و بر حسن اجرای آن نظارت کند.

رئیسی با بیان اینکه امام خمینی (ره) پرچم اجرای دین و عدالت را برافراشت و رهبر معظم انقلاب نیز همین مسیر را ادامه داده‌اند، اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته هر جا به منظومه فکری امام راحل و رهبر معظم انقلاب که برگرفته از قرآن، سنت نبوی و بیانات اولیای دین بوده عمل کرده‌ایم، توفیقات زیادی داشته‌ایم و برعکس هر جا افرادی به مسئولیت رسیده‌اند که به عمل به منظومه فکری امام و رهبری و نسخه‌های بومی و مبتنی بر اسلام باور نداشته‌اند، شاهد عقب‌ماندگی هستیم. اگر در همه حوزه‌ها به این منظومه فکری عمل می‌شد، امروز وضع ما متفاوت بود.

رئیس قوه مجریه با اشاره به اسناد بالادستی نظام در عرصه‌های مختلف صنعت، آموزش، رشد اقتصادی، سلامت و محیط‌زیست، تصریح کرد: باور به شعار ما می‌توانیم و برخورداری از روحیه جهادی در اجرای این اسناد می‌تواند ما را در گشودن گره‌ها یاری کند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال ایجاد یک نظام اداری کارآمد و عادلانه است، افزود: در مسیر ایجاد این نظام اداری کارآمد و عادلانه نیز نقش دانشگاه‌ها بیش از سایر دستگاه‌هاست.

رئیسی در ادامه با بیان مصادیق پیشرفت‌های چشمگیر کشور در طول بیش از ۴۰ سال گذشته، به راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت در دولت مردمی برای معرفی ظرفیت‌های کم‌نظیر موجود در کشور به نسل جوان، به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز دولت این آمادگی را دارد و از همه دانشگاه‌های کشور و همه مراکز علمی، فرهنگی و حوزه‌ها دعوت و درخواست می‌کند که در جهت حل مسائل و رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف مشارکت داشته باشند؛ چرا که راهکارهای مبتنی بر نظریه‌های علمی و دقیق در دوره‌های مختلف دستخوش تغییر سلیقه‌های گوناگون نخواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها