وزیر کشور: دشمن در توطئه‌های اخیر از ملت ایران تودهنی خورد

کد خبر: 1248311

وزیر کشور گفت: دولت در زمینه کالای همراه ملوان (ته لنجی) محکم وارد شده و در تلاش برای ساماندهی این مسئله است.

وزیر کشور: دشمن در توطئه‌های اخیر از ملت ایران تودهنی خورد

وزیر کشور گفت: دولت در زمینه کالای همراه ملوان (ته لنجی) محکم وارد شده و در تلاش برای ساماندهی این مسئله است.

احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در ادامه سفر به استان بوشهر و بازدید از چند منطقه با ائمه جمعه، فرمانداران و نمایندگان اتحادیه‌های لنج داران نشستی برگزار شد.

وزیر کشور افزود: با توجه به درخواست‌ها و بحث‌های مطرح شده، بحث کالای همراه ملوان (ته لنجی) از درخواست‌هایی مطرح شده در این نشست بود.

وی گفت: دولت در زمینه موضوع ته‌لنجی محکم وارد شده و تلاش دارد تا این موضوع را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسئله بحث کالای همراه ملوان در قالب یک مصوبه قانونی در اختیار شورای نگهبان است که این شورا باید پیرامون آن تصمیم گیری کند.

وی گفت: تا قبل از تصمیم گیری شورای نگهبان پیرامون موضوع کالای همراه ملوان (ته لنجی) به منظور حل و فصل مشکلات مردم استان‌ها و افرادی که با این موضوع مرتبط و درگیر هستند تصمیم‌ها و ابلاغی صورت می‌گیرد تا نگرانی آنها رفع شود.

وی گفت: تصمیم گرفته بر این است که که سفر شناورها انجام شود و امیدواریم که ابلاغ آن در همین روزها انجام گیرد و تا نگرانی این اقشار برطرف شود.

وی پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای یک ستاد و نماینده ویژه رئیس جمهور است و در استان‌ها نیز با این پدیده‌ها درگیر هستند.

وی گفت: بحث قاچاق یک پدیده مضموم و شوم است که ضررهای بسیاری به تولید می‌زند و مسیرهای طبیعی تولید را دچار مشکل می‌کند و همه این موارد در دستور کار است.

وی گفت: بخشی از قاچاق مربوط به قاچاق از داخل کشور به خارج از جمله در زمینه قاچاق سوخت است که مسئله بسیار جدی است.

و در خصوص ورود کالاهای قاچاق به کشور نیز گفت: دستگاه‌های مرتبط با این مسئله از جمله گمرک با گذاشتن ایکس ری‌ها و پلیس امنیت اقتصادی فراجا و سایر دستگاه‌های درگیر این موضوع را به عنوان یک تکلیف پیگیری می‌کنند. و در تلاش برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور هستند.

دشمن در توطئه‌های اخیر از ملت ایران تودهنی خورد

وحیدی پیرامون تلاش‌های دشمن در توطئه‌های اخیر گفت: دشمن با تلاش زیاد و فراخوان‌های متعدد تلاش کرد امنیت و نظم کشور را بر هم زند اما بصیرت مردم توطئه‌ها و تلاش‌های دشمن را خنثی کرد.

وزیر کشور یادآور شد: همه کسانی که در زمینه تجزیه طلبی و یا به شکل تروریسم و یا انفجار و تخریب و اغتشاش‌های اجتماعی در کشور تلاش می‌کردند با جواب منفی و تودهنی بزرگ ملت ایران مواجه شدند و شکست خوردند.

وی گفت: ملت ایران به فراخوان‌های دشمنان هیچ اهمیتی ندادند و این امر نیز طبیعی بود که ملت بزرگ ایران با دشمنان ۴۴ ساله خود به طور کامل آشنا است که اینها از سوی رژیم‌های سلطه گر، آمریکا، رژیم صهیونیستی و بعضی از کشورهای دیگر حمایت و از طریق آنها و با جریان تبلیغات پرحجم نظام سلطه اداره می‌شوند.

وحیدی اضافه کرد: در کنار اینها آمادگی دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشور نیز در خنثی کردن این توطئه‌ها بسیار حائز اهمیت بود و همانطور که مردم ملاحظه کردند همه تلاش‌های دشمن نقش بر آب شد. و نشان داد که تمام رویاهای دشمنان دروغین و دست نیافتنی است که فقط به دنبال ایجاد مزاحمت و سنگ اندازی برای جلوگیری از پیشرفت ملت بزرگ ایران است.

ساماندهی اتباع خارجی در دستورکار

وی پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی اتباع خارجی در ایران گفت: این یک مسئله در جریان است که البته تلاش‌ها و تبلیغات غیر متعارفی و غیر معمولی از سوی دشمنان در این خصوص ایجاد شده و تلاش می‌کنند که فضای نزاع و تنازعی را در این حوزه نشان دهند که کار خلاف و نادرستی است.

وزیر کشور گفت: در هر حال بخشی از اتباع خارجی به دلیل مشکلاتی که داشتند، تحت هجوم قرار گرفتند که باعث و بانی همه اینها آمریکا بوده که افغانستان را به این روز کشاند و ظلم‌های فراوانی به مردم افغانستان تحمیل کرد و مردم این کشور چاره‌ای نداشتند جز اینکه بخشی به کشورهای دیگر مهاجرت کردند اما اصل موضوع از طرف ما بحث ساماندهی این مهاجران است.

وی اضافه کرد: ساماندهی اتباع خارجی در کشور به این مفهوم است که در یک چارچوب نظمی که تعریف شده حضور این افراد سامان یابد و آن افرادی که غیرمجاز هستند به طور حتم نباید در کشور باشند و باید به کشور خود برگردند و کسانی که هستند باید در چارچوب‌های که تعریف شده فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا یک فضای ستیز گونه را تبلیغ و ایجاد کنند مورد قبول جمهوری اسلامی ایران نیست.

آمادگی برای برگزاری انتخابات پرشور و حماسی

وی پیرامون آمادگی کشور برای انتخابات در سال جاری گفت: ما وظیفه داریم برای برگزاری انتخابات بسیار مهم پیش رو و بزرگترین رویداد در کشور، همه طرفیت‌ها را بسیج کنیم که در این زمینه کارهای لازم انجام شده است.

وزیر کشور گفت: آئین نامه‌هایی که باید در این زمینه تهیه و به تصویب دولت برسید، انجام شده است و دستورالعمل‌ها و توجیه‌های لازم صورت گرفته، مرحله پیش ثبت نام به خوبی انجام شد و در مرحله بعد که رسیدگی به شکایات است انجام خواهد شد و برای برگزاری انتخابات آماده می‌شویم.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی ها و تمهیدات انجام شده کشور برای برگزاری انتخابات آماده است و انتظار می‌رود با حضور پرشور همه مردم در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگر خلق شود./احمد وحیدی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها