محمد بن سلمان خواستار توقف درگیری‌ها شد

کد خبر: 1249155

محمد بن سلمان طی گفتگویی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که عربستان در کنار مردم فلسطین برای رسیدن به حقوق مشروع خود ایستاده و خواستار توقف درگیری‌هاست.

محمد بن سلمان خواستار توقف درگیری‌ها شد

 «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی طی یک گفتگوی تلفنی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که عربستان برای جلوگیری از گسترش دامنه درگیری‌های نوار غزه در منطقه تلاش می‌کند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) صبح امروز سه‌شنبه گزارش داد، محمد بن سلمان در گفتگو با محمود عباس تاکید کرد که عربستان در کنار مردم فلسطین می‌ایستد تا این مردم به حقوق مشروع خود برای یک زندگی شرافتمندانه دست‌یابند و به عدالت و صلح پایدار برسند.

ولیعهد سعودی همچنین گفت، عربستان در کنار همه طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به تلاش‌های خود برای توقف درگیری‌های جاری و جلوگیری از گسترش آنها ادامه می‌دهد و بر ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه و عدم هدف قرار دادن غیرنظامیان تاکید دارد.

بر اساس این گزارش، بن سلمان همچنین در یک تماس تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر درباره تحولات فلسطین و درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها گفتگو و دو طرف بر اهمیت خویشتن‌داری در این مرحله حساس و جلوگیری از بدتر شدن شرایط امنیتی و انسانی در فلسطین تاکید کردند.

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر در این زمینه اعلام کرد، بن سلمان و السیسی درباره ادامه رایزنی‌ها و هماهنگی میان مصر و عربستان در مرحله آینده جهت تاکید بر رویکرد عربی درباره مسئله فلسطین توافق کردند؛ رویکردی که مبتنی بر دستیابی به راهکاری برای حل و فصل جامع مسئله فلسطین بر اساس راهکار دو دولتی باشد که این امر مستلزم توقف درگیری‌های نظامی در همه جهت‌هاست.

در همین راستا بن سلمان گفتگویی تلفنی با «عبدالله دوم» پادشاه اردن نیز داشت و دو طرف در این گفتگو بر لزوم تقویت هماهنگی کشورهای عربی و منسجم کردن تلاش‌ها جهت توقف درگیری و مهار پیامدهای آن برای منطقه تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری اردن، عبدالله دوم در این تماس تلفنی بر ضرورت یافتن یک چشم‌انداز سیاسی برای حل مسئله فلسطین بر مبنای راهکار دو دولتی و رسیدن فلسطینی‌ها به حقوق مشروع خود تاکید کرد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه در واکنش به عملیات طوفان الاقصی در فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عربستان تحولات و شرایط بی‌سابقه فلسطین و درگیری گروه‌های فلسطینی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی را دنبال می‌کند. ریاض بارها درباره خطر انفجار اوضاع داخلی فلسطین در پی ادامه اشغالگری اسرائیل و محرومیت ملت فلسطین از حقوق قانونی خود و تکرار اقدامات تحریک‌آمیز سیستماتیک علیه مقدسات مسلمانان هشدار داده است./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها