رئیسی در بدو ورود به استان فارس:

در مصوبات دور اول سفر های استانی پیشرفت های خوبی حاصل شده است / آزادراه شیراز ـ اصفهان به نام شاهچراغ نامگذاری شد

کد خبر: 1249586

سید ابراهیم رییسی ، رییس جمهور کشورمان صبح امروز (پنجشنبه) در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه شهید دستغیب شیراز شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

در مصوبات دور اول سفر های استانی پیشرفت های خوبی حاصل شده است / آزادراه شیراز ـ اصفهان به نام شاهچراغ نامگذاری شد

 وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون امور مجلس رئیس جمهور، وزیر نیرو، وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ورزش و جوانان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور در این سفر دو روزه رئیس جمهور را همراهی می کنند.

هر یک از ورزا و معاونین رئیس جمهور قرار است به عنوان نماینده رئیس جمهور در تمام شهرستان‌های استان فارس حضور یابند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است./ ایرنا

 بررسی مصوبات دور اول و رسیدگی به مشکلات مردم اولویت ماست

رئیس جمهور در آغاز سفر به استان فارس، پیگیری مصوبات دور قبلی سفر و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم را اولویت سفر امروز هیات دولت عنوان کرد.

به گزارش فارس از شیراز، آیت الله رئیسی در بدو ورود به استان فارس و شهر شیراز در فرودگاه شهید دستغیب این شهر مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان فارس ، استاندار و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت و ضمن تبریک پیروزی های اخیر مقاومت به مردم فلسطین و غزه و مهم شمردن تلاش‌های این مردم مظلوم، درباره اهداف سفر به استان فارس اظهار داشت: در دور قبلی سفر به دلیل شرایط کرونا نتوانستیم آنگونه که باید با مردم دیدار و گفتگو کنیم اما در دور دوم سفر این شرایط متفاوت شده است و طی این دو روز ضمن سرکشی به شهرستان‌های مختلف و بررسی مصوبات دور اول، در جریان مسائل قرار خواهیم گرفت‌.

وی افزود: بر اساس گزارشاتی که دریافت کردم، کارها در استان به خوبی دنبال می‌شود و حتما بنده و همکاران به امور سرکشی خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: استان فارس قطب سلامت و پزشکی، قطب گردشگری، قطب علمی و فرهنگی، قطب معادن همچنین قطب کشاورزی است و ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد.

وی عنوان کرد: دولت طی این دو سال تمام تلاش خود را به کار بست تا بتواند گرهی از مشکلات مردم باز کند،طی این دو روز با برنامه‌هایی که در نظر گرفته شده و در اجتماعاتی که باید شرکت داشته باشیم، به برخی از مسائل در استان فارس رسیدگی خواهد شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

آزادراه شیراز ـ اصفهان به نام شاهچراغ نامگذاری شد

رئیس جمهور تکمیل مسیر شمال به جنوب را بسیار مهم دانست و گفت: این بخش از بزرگراه که افتتاح شد به اسم شاهچراغ نامگذاری شود.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم بهره برداری از آزادراه اصفهان ـ شیراز با قدردانی از همت مسئولان برای افتتاح این پروژه خواستار تکمیل این بزرگراه شد.

وی تکمیل مسیر شمال به جنوب را بسیار مهم دانست و افزود: این بخش از بزرگراه که افتتاح شد به اسم شاهچراغ نامگذاری شود و ادامه این مسیر با تکمیل نهایی باعث راحتی مردم شود./ تسنیم

 آزادراه شیراز ـ اصفهان رسما بهره‌برداری شد + مشخصات

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، آزادراه شیراز ـ اصفهان به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران به بهره‌برداری رسید.

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، آزادراه شیراز به استان اصفهان (ایزدخواست) به طول212 کیلومتر و به‌عنوان طولانی‌ترین آزادراه ایران به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح آزادراه شیراز _ اصفهان 9 درصد به طرح‌های آزاد راهی کشور افزوده می‌شود، 7هزار کیلومتر هدف‌گذاری برای پروژه‌های آزادراهی شده که از این میزان 3هزار و 5کیلومتر در مرحله بهره‌برداری است و 4 هزار کیلومتر دیگر آن در حال ساخت است.

 آزادراه شیراز-اصفهان، طولانی‌ترین آزادراه کشور است که به صورت ممتد و به طول 212 کیلومتر زیر بار ترافیکی می‌رود.این آزادراه طول مسیر را نسبت به جاده فعلی 134 کیلومتر کوتاه‌تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد و پیش بینی می‌شود بیش از 100 میلیون لیتر در سال کاهش مصرف سوخت به همراه داشته باشد.

 این آزادراه تکمیل کننده بخشی از راهگذر شمال - جنوب است؛ بلندترین پل کشور به ارتفاع 110 و طول 264 متر در این آزادراه احداث شده و هزار و 400 متر گالری تونل در مسیر وجود دارد و 6 قطعه از 8 قطعه این آزادراه آماده بهره‌برداری است.

قطعه هفتم با پیشرفت فیزیکی 70 درصد همراه است و هنوز عملیات اجرایی قطعه 8 آغاز نشده ضمن اینکه ارزش روز ساخت این آزادراه 25 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

برای ساخت این آزادراه 50 درصد بخش خصوصی و 50 درصد بخش دولتی سرمایه‌گذاری کرده و قرارداد با بخش خصوصی برای بازگشت سرمایه 18 سال است و در دو تا سه مکان، ایستگاه دریافت عوارض آزادراهی تعبیه شده است./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها