بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با «فردا»:

ظریف با نیم‌نگاهی به انتخابات می‌خواهد جبران مافات کند

کد خبر: 1251805

نماینده ادوار مجلس گفت: آقای ظریف با نیم‌نگاهی به انتخابات می‌خواهد جبران مافات کند تا اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نتیجه خوبی کسب کنند، این می تواند افقی مثبت برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری تصور شود.

ظریف با نیم‌نگاهی به انتخابات می‌خواهد جبران مافات کند

گروه سیاست سایت فردا: حضور پررنگ ظریف در مجامع سیاسی از جمله کنگره کارگزاران و مواضع و تحرک‌هاش این روزها محل توجه رسانه ها و اهل سیاست قرار گرفته است.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با خبرنگار «فردا» درباره رویکرد جدید محمدجواد ظریف گفت: آقای ظریف در دولت آقای روحانی سیاست خارجی کشور را هدایت می کرد و علاقه داشت از طریق روابط بین الملل برخی تنش ها و مشکلات داخلی ایرانی را آرام کند.

وی افزود: حضور پررنگ امروز ظریف در عرصه سیاسی به این دلیل است که او فکر می کند خیلی محبوب است و طرفدار دارد؛ پس طبیعی به نظر می رسد که در موضوعات مهم به ویژه در حوزه دیپلماسی بیاید و اظهار نظر کند؛ کاری که در موضوع غزه نیز انجام داد.

این استاد دانشگاه توجه ویژه ظریف به برجام را طبیعی خواند و اظهار کرد: آقای ظریف برجام را بهترین نسخه برای حل تنش های دیپلماتیک در زمان خودش می داند اما واقعیت آن است که زمان برجام گذشت و تمام شد چون در سایه برجام نه هسته ای حل شد و نه تنش بین ایران و آمریکا.

وی ادامه داد: هر چند برخی معتقدند اگر برجام در همان اوایل دولت سیزدهم احیا می شد، فضا در عرصه سیاست خارجی کشور قدری آرام تر بود اما بدون برجام نه تنها فروش نفت افزایش یافت بلکه 6 میلیارد دلار بدهی از کره جنوبی و 10 میلیارد دلار از عراق وصول و دست دولت باز شد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به مذاکره مستقیم ایران و آمریکا پیش از جنگ حماس و رژیم صهیونیستی بیان کرد: آقای ظریف با نیم‌نگاهی به انتخابات می‌خواهد جبران مافات کند تا اصلاح طلبانی که از شهرستان ها وارد عرصه انتخابات می شوند نخست مورد تأیید قرار بگیرند و دوم آنکه رأی بیاورند چون اگر اصلاح طلبان در مجلس بتوانند نتیجه خوبی کسب کنند، این می تواند افقی مثبت برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری تصور شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها