«فردا» گزارش می‌دهد:

ادامه جنایات صهیونیست‌ها در میان حمایت‌ قدرت‌های غربی

کد خبر: 1252214

در هفته گذشته نه‌تنها شاهد موضع‌گیری نهادهای بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی نبودیم، بلکه مقامات قدرت‌های غربی به اراضی اشغالی سفر کردند.

ادامه جنایات صهیونیست‌ها در میان حمایت‌ قدرت‌های غربی

گروه سیاست سایت فردا: جنایات صهیونیست‌ها در غزه ادامه دارد و در هفته‌ای که گذشت نه‌تنها صدایی از نهادهای بین‌المللی درنیامد بلکه شاهد سفرهای مقامات کشورهای غربی به اراضی اشغالی بودیم که آخرینش امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بود. از طرفی کشورهای غربی با وتوی طرح آتش‌بس روسیه در شورای امنیت سازمان ملل نشان دادند خود زمینه‌ساز ادامه حملات به غزه‌اند. آمریکا هم با اعزام جنگنده‌های اف16 به منطقه بر حمایت‌های بیشتر خود از صهیونیست‌ها تأکید کرد.

بسیاری از کارشناسان در گفت‌وگو با رسانه‌ها می‌گویند که صهیونیست‌ها در پی کوچ اجباری مردم غزه به صحرای سینا هستند و به همین دلیل حملات خود را نه فقط به پایگاه‌های نظامی حماس بلکه به خانه‌های مردم و حتی بیمارستان‌ها انجام می‌دهند؛ موضوعی که البته با ایستادگی مردم غزه با شکست مواجه شده است و مردم غزه تا اینجای کار خاک خود را ترک نکرده‌اند.

در این بین حماس هم حملات صهیونیست‌ها را بی‌پاسخ نگذاشته و روز گذشته در دور جدید حملات موشکی علیه رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن مقر فرماندهی یگان ضدغزه آغاز شد و بر اساس گزارش‌های خبری کتائب شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس از حمله موشکی به پایگاه نظامی «رعیم» و دور جدید حملات راکتی و موشکی علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر داد.

پایگاه نظامی صهیونیستی رعیم به مقر فرماندهی یگان ضد غزه معروف است و رزمندگان حماس در آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته به آن نفوذ کرده و در دومین روز عملیات، تصاویری از کنترل خود بر این پایگاه و بازگشت موفق همه رزمندگان مقاومت از آن منتشر کردند. همچنین، رسانه‌های صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کیسوفیم و العین الثالثه خبر دادند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اذعان کرد: «ارتش اسرائیل هفته‌های طولانی عملیات در پیش رو دارد و بر اساس تصمیمات سطوح سیاسی عمل خواهد کرد..حماس همچنان قادر به پرتاب موشک است و ارتش اسرائیل همچنان به حملات شدید خود به شمال نوار غزه ادامه می‌دهد».

شاخه نظامی حماس، همچنین تصاویری از حملات راکتی و موشکی روز گذشته علیه مواضع صهیونیست‌ها در پاسخ به تداوم جنایات این رژیم علیه غزه منتشر کرد. شاخه نظامی حماس خبر داد که با موشک عیاش ۲۵۰، در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، منطقه ایلات واقع در جنوب اراضی اشغالی هدف قرار داده است. رسانه‌های صهیونیستی نیز از شنیده شدن صدای مهیب انفجار در این منطقه خبر دادند.

گفتنی است ۱۹روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی می‌گذرد. عملیاتی که تاکنون دست‌کم به کشته شدن ۱۳۰۰ صهیونیست منجر شده و حملات وحشیانه و تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه علاوه بر ویرانی مناطق مسکونی و زیرساخت‌های آن، به اعلام وزارت بهداشت فلسطین به شهادت بیش از ۶ هزار نفر و مجروحیت و آوارگی هزاران نفر دیگر منجر شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها