محسن رضایی: آمریکا و اسرائیل به بن‌بست رسیده‌اند

کد خبر: 1252373

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل در مسئله نوار غزه به بن‌بست رسیده‌اند، گفت: دیروز نتانیاهو می‌گفت محاکمه من را بعد از ورود به غزه انجام دهید اما در نقطه مقابل بایدن و مکرون گفتند حمله زمینی به صلاح نیست.

محسن رضایی: آمریکا و اسرائیل به بن‌بست رسیده‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آمریکا و اسرائیل در مسئله نوار غزه به بن‌بست رسیده‌اند، گفت: دیروز نتانیاهو می‌گفت محاکمه من را بعد از ورود به غزه انجام دهید اما در نقطه مقابل بایدن و مکرون گفتند حمله زمینی به صلاح نیست.

محسن رضایی؛ دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در نشست انتخاباتی مبنا که با شعار «مشارکت بالا، همگرایی و کارآمدی، مجلس انقلابی» با حضور محمدباقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل و جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی، در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به تحولات اخیر فلسطین اظهار داشت: این نشست در شرایطی تشکیل شده که یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام و انقلاب در حال وقوع است؛ این روزها حادثه بزرگی شروع شده و ادامه دارد و تاریخ مشخصی برای پایان آن وجود ندارد.

وی افزود: سوابق و علل این حادثه بزرگ باید مد نظر قرار بگیرد. این حادثه مملو از شگفتی است؛ سابقه این حادثه به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. بعد از جنگ جهانی دوم، آتش جنگ در همه‌جا خاموش شد الا در فلسطین که درگیری هنوز ادامه دارد.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: طرح دشمن، از نیل تا فرات بوده و اگر مقاومت فلسطینی‌ها نبود، دشمن وارد تمام کشورهای اسلامی می‌شد. انگلیسی‌ها رژیم صهیونیستی را تأسیس کردند و تا امروز هم کنار آن هستند.

رضایی با اشاره به حمایت‌های غرب از رژیم صهیونیستی بیان کرد: سوال ما از آمریکا و انگلیس این است که شما که می‌گویید از اسرائیل حمایت می‌کنیم تا یک منطقه‌ای برای زندگی یهودیان ایجاد کنیم تا زندگی کنند، چرا از ملت‌های خود حمایت نمی‌کنید؟ چه کسی این دروغ را قبول می‌کند؟ آنها تمام شعارهای خود را زیرپا گذاشتند و حقوق بشر تبدیل به یک شوخی شده است.

وی عنوان کرد: رییس‌جمهور آمریکا وارد مناطق اشغالی شد و گفت با تمام توان در کنار اسرائیل هستیم؛ البته در این 40 سال اخیر آمریکایی‌ها می‌خواستند طوری وانمود کنند تا بتوانند برای صلح، با فلسطینیان روابط برقرار کنند. هم‌چنین دیدیم انگلیسی‌ها وارد عرصه شدند.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا خاطر نشان کرد: اینان برای مقابله با اسلام آمدند اما از سیاست چکش و سندان استفاده کردند؛ گفتند از این طریق هر نوع مقاومت را در منطقه نابود کنیم. حتی اگر با دولتی در منطقه ما همکاری می‌کنند، برای نابودی و سرکوب اسلام و مسلمانان است. اگر یک روز با امارات و عربستان همکاری می‌کردند، این هدف را داشتند و امروز مشخص شد.

رضایی اظهار داشت: دلیل دوم این وقایع و جنگ در فلسطین و ایجاد اسرائیل، نفت بوده است. دشمنان می‌خواستند کشورها پیشرفت نکنند تا نفت منطقه به غرب برسد.

وی گفت: سومین دلیل ایجاد اسرائیل این است که کشورهایی مانند ایران، ترکیه و مصر تمدن‌های بزرگی درست نکنند که مانع آنان شود و دشمنان بتوانند هر وقت خواستند به منطقه بیایند و با رقبای خود درگیر شوند.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اظهار داشت: اینکه آمریکا می‌گوید با تمام توان از اسرائیل حمایت می‌کنیم، یه این معناست که آمریکا یعنی اسرائیل و همچنین انگلیس یعنی اسرائیل. اما ما برای امنیت فلسطین، اسلام، منطقه، امنیت مردم مسلمان و انسان‌ها از فلسطینی حمایت می‌کنیم.

رضایی با بیان اینکه کسب فکر نمی‌کرد فلسطینی‌ها بتوانند چنین دستاوردی را رقم بزنند، عنوان کرد: همگان در حیرت ماندند که حماس و رزمندگان فلسطینی چگونه توانستند این شگفتی را رقم بزنند. این یعنی که ارتش فلسطین در حال تشکیل است؛ این قابلیت مگر با حمله زمینی از بین می‌رود؟ بیش از 80 هزار نفر نیروهای آماده رزم وجود دارد. حالا یک جلاد پیدا شده که به هر چیزی که دستش می‌رسد، حمله می‌کند؛ کسانی که شعار هولوکاست می‌دانند، خودشان بدترین صحنه‌های تاریخ را رقم زدند. چرا آمریکا و اروپا از این فجایع حمایت می‌کنند؟

وی تصریح کرد: دیروز نتانیاهو می‌گفت که محاکمه من را بعد از ورود به غزه انجام دهید، از طرف دیگر بایدن و مکرون گفتند حمله زمینی به صلاح نیست. آنها این‌چنین به اختلاف رسیده‌اند.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: همه با هم متحد بودند که مردم غزه را کوچ بدهند و یک غزه‌ی نو ایجاد کنند و نتانیاهو هم هرکاری می‌خواهد انجام بدهد. بلینکن وزیر آمریکا به کشورهای منطقه گفته بود که خود را آماده کنید که هر کدام بخشی از مردم فلسطین را بپذیرید. آمریکایی‌ها و اسرائیل الان به بن‌بست رسیده‌اند. آمریکایی‌ها آمدند به ارتش اسرائیل کمک کنند اما لت و پار شدند.

رضایی خاطر نشان کرد: این حادثه نشان داد فلسطین زنده است؛ بنده دست تک‌تک این مجاهدان را می‌بوسم. هم‌چنین موضوع فلسطین در سراسر جهان اسلام زنده شد. اسرائیل 10 سال چهره‌سازی کرده بودند که از طریق عادی‌سازی وارد دنیای اسلام شدند و ناکام شدند. هم‌چنین اسرائیل به ایران‌هراسی پرداخته بود و هیچکسی دوستی و برادری ایران با کشورهای منطقه را ندارد و ایران با اینکه در محاصره اقتصادی است، از ملت فلسطین حمایت می‌کند.

وی با اشاره به این نشست انتخاباتی بیان کرد: چقدر خوب که گروه‌های دیگر نیز چنین جلساتی داشته باشند و امروز روز وحدت و بیداری است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها