وزیر کشور: دشمنان در جنگ ترکیبی از ملت ایران ‌سیلی خوردند

کد خبر: 1252409

وزیر کشور گفت: دشمن سال گذشته جنگ ترکیبی علیه ملت ایران راه انداخت اما در نهایت آنها از ملت ایران سیلی خوردند و ملت ما هوشیارتر و استوارتر به کار خود ادامه داد.

 وزیر کشور: دشمنان در جنگ ترکیبی از ملت ایران ‌سیلی خوردند

وزیر کشور گفت: دشمن سال گذشته جنگ ترکیبی علیه ملت ایران راه انداخت اما در نهایت آنها از ملت ایران سیلی خوردند و ملت ما هوشیارتر و استوارتر به کار خود ادامه داد.

احمد وحیدی عصر امروز در آیین گرامیداشت یادواره 2800 شهید شهرستان اراک اظهار داشت: امروز ما مهمان شهدا هستیم، زمین و زمان به شهدایی متعلق است که رفتند و به حق پیوستند، شهدا افراد را می‌خوانند و ما را به دور هم جمع می‌کنند، مسیر شهدا مسیر بی‌خوف و ترس است و مسیر رسیدن و وصال به حق است.

وی افزود: شهدا مسیر درنوردیدند و راه‌های نرفته و به ثمر رسیده ‌برای کسانی است که این سلوک را باید طی کنند بنابراین محفل شهدا محفل رسیدن و پرواز است، شهدای ما هویت ساز انقلاب هستند، امروز هویت شهر اراک را ساختمان، خیابان‌ها وپارک‌های آن نمی‌سازد بلکه هویت اراک را شهدا می‌سازند و این هویتی است که انقلاب به ما عطا کرد.

وزیر کشور بیان کرد: اجزای بارز این انقلاب به واسطه شهدا خود را نشان داده است و در هر مقطعی اجزای آن شکوفا می‌شود، امروز هویت انقلابی ما که بخش اصلی آن هویت امت اسلامی است از هویت شهدا تشکیل شده و با شهدا ساخته شده است و ملتی که هویتش با هویت شهدا ساخته شود جامعه شهید پرور است و اگر این هویت گسترش پیدا کند و در لایه‌های جامعه نفوذ پیدا کرد جامعه شهیدپرور است.

وحیدی بیان کرد: جامعه شهیدپور جامعه نمونه و الگوست و همان چیزیست که فلاسفه به عنوان جامعه نمونه عنوان کردند بنابراین هویت ما به شهدا بسته شده ‌و شهدا ما را می‌خوانند تا این هویت مجدد به انسان‌ها یادآور شودو در هر مرتبه که انسان‌ها خوانده می‌شوند هویت شهدایی ما جریان پیدا می‌کند، جامعه شهید جامعه‌ای است که در آن خوف و ترس نیست و می‌تواند حرکت بی توقف خود را به سمت جلو پیش ببرد و دُرهای گران را مانند شهید زهره‌وند و شهدای دیگر بیرون دهد، دُرهای گران از جامع شهیدپرور بیرون آمده‌اند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این جامعه را به زانو در بیاورد.

وی ادامه داد: جامعه شهیدپرور جامعه را سمت خود می‌برد، امروز جامعه فلسطین با هویت شهدا و به تاسی از شهدا ساخته شده است.

وی ادامه داد: همانطور که شهید، شهید می‌سازد جامعه شهیدپرور  جوامع را به سمت خود می‌برد، امروز جامعه فلسطین با هویت شهدا مقاومت می‌کند و این جامعه به تاسی از شهدا ساخته شده است این جامعه زمانی که به این نقطه برسد دیگر شکست و ترس برایش معنا ندارد بنابراین این جامعه ادامه پیدا می‌کند تا به نقطه شکست ناپذیر خود برسد.

وزیر کشور عنوان کرد: مجالسی‌ که برای شهدا برگزار می‌شود بیشتر برای هویت بخشی به زندگی انسان‌هاست و این زمزمه‌ایست که شهدا در گوش ما فرا می‌خوانند و هر روز یکی را به سمت خود می‌برند، بی تردید این جامعه با وجود امام عصر(عج) به اوج خود می‌رسد البته نیازمند بستر سازی  است.

وحیدی بیان کرد: ما مدیون شهدا، امام راحل، هستیم، دشمن در این 44 ساله با همه توان بر انقلاب اسلامی تاختند و ناامید شدند و ما پیروز این صحنه شدیم، در جنگ هشت ساله ودفاع مقدس فشار زیادی بر ما وارد شد اما پیروزی نصیب ملت ایران شد.

وی ادامه داد: زمانی که مردم ما را در خیابان‌ها شهید کردند مسیر سختی بود اما در پس امتحان بزرگ جامعه ما مستحکم بیرون آمد هرچند شهدای بسیاری را از دست دادیم اما از آن تاریخ به بعد تروریست‌ها هرگز به نتوانستد به جمهوری اسلامی آسیب وارد کنند.

وزیر کشور بیان کرد: در سال‌های اخیر دشمنان اسلام با توطئه بسیار قصد داشت کشور را دچار حادثه کند اما در نهایت فتنه‌گران رسوا شدند و جامعه ما هوشیارتر و مقاوم‌تر و در یک افق رفیع‌تر به کار خود ادامه دادند، دشمن سال گذشته جنگ ترکیبی علیه ملت ایران راه انداخت اما در نهایت آنها از ملت ایران سیلی خوردند و ملت ما هوشیارتر و استوارتر به کار خود ادامه داد بنابراین ملت فلسطین نیز همین امتحان را پس می‌دهد و در مرحله جلوتر رفتند و دشمن در هر مرحله شکست خورد.

وی تصریح کرد: آمریکا و غرب با همه قدرت شیطانی خود ایستادند تا حزب الله را از بین ببرند اما حزب الله قوی‌تر ماند و استکبار دچار عقب نشینی شد، امروز نیز این دشمنان حمایت‌های سراسیمه خود را به پای رژیم کودک کش می‌ریزند اما از ترس بر خود می‌لرزند و به فرموده رهبر معظم انقلاب در ادامه خواهیم دید آنکه پیشرفت خواهد کرد و رشد خواهد کرد ملت فلسطین خواهد بود و دشمن صهیونیستی و استکباری عقب نشینی خواهند کرد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: امروز روز دیگری برای برافراشته شدن پرچم امت اسلامی است تا در پرتوی آن همگان بدانند اسلام عزیز ماندگار است و رمز این پیروزی در شهادت و شهادت طلبی است و انسان‌های ایثارگر و فداکار نیاز دارد و همانطور که در ایران این پیروزی محقق شد در فلسطین نیز همین امر در حال وقوع است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها