دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

ریشه‌دار بودن اختلافات اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1252627

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

ریشه‌دار بودن اختلافات اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

تحلیل جوان از سرباز کردن اختلافات اصلاح‌طلبان در ویترین رسانه‌ها

روزنامه هم‌میهن به مدیرمسئولی غلامحسین کرباسچی با اشاره به تفرقه‌ها و اختلافات داخلی اصلاح‌طلبان در انتخابات‌ها و وقایع پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶، پیش بینی کرده که این دودستگی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اسفند ماه امسال هم تکرار می‌شود.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: هم‌میهن با اشاره به تصمیم عجیب جریان اصلاحات در موعد پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس، صراحتاً نوشته که چنین تصمیمی را چند نانوا و سبزی‌فروش هم می‌توانستند بگیرند و در واقع نیازی به سران احزاب سیاسی نبوده است.

جالب آنکه از نگاه این روزنامه، اختلافات چنان جدی است که نه فقط بین احزاب، بلکه بین افراد مختلف از یک حزب نیز وجود دارد: «اختلافات و شکاف راهبردی موجود در جبهه اصلاحات، فقط بین احزاب نیست. اختلاف راهبردی جدی‌تر از این است. مصداق بارز این تعارضات را می‌توان در بین چهره‌های شاخص سازمان مجاهدین انقلاب دید و در آن، سه گرایش را تبیین کرد».

یک نکته دیگر، اختلاف خود هم‌میهنی‌ها و شخص کرباسچی با اتحاد ملتی‌ها و آذر منصوری به عنوان رئیس جدید جبهه اصلاحات است.

شواهد نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان، چون از اقبال نکردن جامعه به خود آگاه هستند، بعید است انتخابات اسفند امسال را جدی بگیرند.

کیهان: نه غزه، نه لبنان نه تهران، نه شیراز!

با وجود اینکه بخشی از ساکنان غرب با مشاهده وحشیگیری صهیونیست‌ها به حمایت از مردم فلسطین رو آورده‌اند اما هنوز کسانی در داخل هستند که مسیر دیگری را دنبال می‌کنند.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: در شامگاه ۴ آبان ۱۴۰۱در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) ۱۳ نفر شهید و 23 نفر زخمی شدند.

در آن مقطع افراطیون مدعی اصلاحات با «جان‌باخته» نامیدن شهدای مظلوم این حادثه، از قضاوت نکردن پیرامون حادثه تروریستی شاهچراغ تا مشخص شدن ابعاد آن سخن گفتند. برخی سلبریتی‌ها نیز با بی‌توجهی نسبت به این حادثه تروریستی، چشمان خود را بر این جنایت بستند.

این روزها صدای فلسطین- بخوانید صدای انسانیت- به گوش مردم جهان از شرق تا غرب عالم رسیده است. اما با این‌حال عده‌ای در ایران- که در اقلیتی محض به سر می‌برند- با کوته فکری شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر دادند.

تجربه نشان می‌دهد حامیان شعار «نه غزه، نه لبنان» با فهم اندک، سطحی و سیاست زده خود نه تنها در راستای وظایف یک مسلمان عمل نکردند که در عمل بر خلاف منافع ملی و وطن خود حرکت کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها