گفت‌وگوی «فردا» با ناصر ایمانی

«مبنا»، مبنای وحدت حداکثری اصولگرایان خواهد شد/ قالیباف، رضایی و حدادعادل مهم‌ترین ظرفیت‌های اصولگرایی‌اند

کد خبر: 1252736

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جلسه مبنا زمینه‌ساز وحدت حداکثری اصولگرایان است. وقتی می‌گوییم وحدت حداکثری تفاوت دارد با وحدت صددرصدی.

«مبنا»، مبنای وحدت حداکثری اصولگرایان خواهد شد/ قالیباف، رضایی و حدادعادل مهم‌ترین ظرفیت‌های اصولگرایی‌اند

گروه سیاست سایت فردا: اجلاس بزرگ مبنا برگزار شد تا این امید بیش از پیش ایجاد شود که اصولگرایان به وحدت حداکثری در انتخابات مجلس می‌رسند؛ اجلاسی که با حضور تمام نیروهای تأثیرگذار اصولگرا برگزار شد و از نظر تعداد شرکت‌کننده هم بسیار چشم‌گیر بود.

ناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در ابتدای بحث بگویم که اکنون ارائه لیست واحد نه ممکن است و نه مفیید. گاهی ارائه لیست واحد می‌تواند حتی مضر باشد؛ کمااینکه من باور دارم در انتخابات مجلس در سال98 لیست واحد مضر بود. این موضوع هم منحصر به اصولگرایان نیست و اکنون ارائه لیست واحد از سوی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نه مفید است و نه حتی ممکن».

او ادامه داد: «اما درباره همایش مبنا. جلسه مبنا زمینه‌ساز وحدت حداکثری اصولگرایان است. وقتی می‌گوییم وحدت حداکثری تفاوت دارد با وحدت صددرصدی. معنای وحدت هم الزاما به معنای وحدت صددرصدی نیست و اگر مثلا وحدت هشتاددرصدی هم باشد، یعنی وحدت حداکثری».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «حضور آقایان قالیباف، رضایی و حدادعادل در همایش مبنا بسیار مهم بود زیرا این سه نفر شاخص‌های جریان اصولگرایی هستند و مهم‌ترین ظرفیت‌ها همین‌ها هستند و هر کدام طیفی را نمایندگی می‌کنند. البته در اینجا جا دارد نام آقای لاریجانی را هم ببرم که او نیز ظرفیت خوبی در بین اصولگرایان است».

ایمانی در پایان گفت: «در مقطع کنونی شاید جریان‌های سیاسی مانند سابق برای منشأ رأی‌دادن مردم نیستند و اینکه برخی گروه‌ها از اصلاح‌طلبان تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند، شاید چندان مهم نباشد. علاوه بر این اصلاح‌طلبان در بین خود اختلافات ایدئولوژیک دارند. اصولگرایان اختلافات ایدئولوژیک ندارند و اختلافات درونی آنها سیاسی است اما در بین اصلاح‌طلبان از لائیک و سکولار تا معتقدان به نظام اسلامی همه‌جوره مشاهده می‌کنیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها