قادری: حتی اگر دشمن خارجی هم نداشته باشیم باید پدافند غیر عامل قوی داشته باشیم

کد خبر: 1253653

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بحث پدافند غیر عامل هم تنها محدود به شرایط جنگی نیست، حتی اگر دشمن خارجی هم نداشته باشیم باید پدافند غیر عامل قوی داشته باشیم چرا که موضوع پدافند غیر عامل در دنیا بسیار جدی گرفته می‌شود.

 قادری: حتی اگر دشمن خارجی هم نداشته باشیم باید پدافند غیر عامل قوی داشته باشیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بحث پدافند غیر عامل هم تنها محدود به شرایط جنگی نیست، حتی اگر دشمن خارجی هم نداشته باشیم باید پدافند غیر عامل قوی داشته باشیم چرا که موضوع پدافند غیر عامل در دنیا بسیار جدی گرفته می‌شود.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، درخصوص اهمیت ضرورت تبیین نقش و جایگاه پدافند غیرعامل و آگاهی افکار عمومی با شاخص‌هایی که در پدافند غیرعامل باید مورد توجه جامعه باشد، گفت: واقعیت این است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ایران اسلامی درگیر جنگ تمام عیاری با آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی بوده است به این خاطر تبیین و آگاهی به نقش و اهمیت پدافند غیر عامل موضوع بسیار مهمی است که لازم است دست اندرکاران این موضوع را در بهترین شکل ممکن در دستور کار خود قرار دهند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: تبیین نقش و جایگاه پدافند غیر عامل از این جهت حائز اهمیت است چرا که می تواند ما را در تمام زمینه‌ها برای جلوگیری از افزایش خسارات چه در بعد جنگ و حتی در بعد مشکلات ناشی از حوادث طبیعی کمک کند.

نماینده مجلس توضیح داد: با توجه به اینکه اطراف ایران دشمنان قسم خورده‌ای وجود دارند اعم از منطقه تا فرامنطقه باید به این موضوع توجه کنیم که با توجه به ابعاد مختلف پدافند غیر عامل تمام زمینه هایی که می تواند موجب وارد شدن آسیب به زیر ساخت ها، تاسیسات، فضاها و جمعیت شهری و روستایی شود را تا حد ممکن کاهش دهیم و حتی از وقوع آسیب های مختلف در حد امکان پیشگیری کنیم، پس مردم و مسوولین به نوبه خود باید بدین موضوع واقف شوند که پدافند غیر عامل نقش ویژه ای در پیشگیری و جلوگیری از آسیب پذیری کشور ایفا می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: اگر متناسب با ظرفیت‌های کشور تمهیداتی اندیشیده شود که موانع بزرگی در برابر دشمن قرار دهد، یعنی دشمن نتواند با استفاده از خلاءها و روزنه‌های موجود به فکر حمله یا تعدی یا آسیب‌رسانی به زیرساخت‌های کشور باشد عملا مانع از اتفاقات ناگواری می‌شویم که برای کشور هم می‌تواند خسارت مادی و معنوی ایجاد کند.

قادری اظهار داشت: متاسفانه در مباحث مرتبط با پدافند غیر عامل بسیاری از موضوعات ابتدایی و اولیه مورد توجه قرار نگرفته به این خاطر در طی سال‌های گذشته بخصوص در موضوعات مرتبط با حوادث طبیعی خسارت‌های بیشماری به کشور وارد شده است.

وی افزود: به هر حال سازمان پدافند غیرعامل به عنوان یک نهاد تخصصی باید موضوعات و موارد مهم این‌چنینی را رصد کند و با رفع ایرادات و اشکالاتی که در کار حمایتی و دفاعی دستگاه‌های مختلف وجود دارد و با دادن تذکر به آنها برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند ضمن اصرار بر پیشگیری باید نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بحث پدافند غیرعامل هم تنها محدود به شرایط جنگی نیست، حتی اگر دشمن خارجی هم نداشته باشیم باید پدافند غیرعامل قوی داشته باشیم چراکه موضوع پدافند غیر عامل در دنیا بسیار جدی گرفته می‌شود.

قادری خاطر نشان کرد: ایران به دلیل اینکه در جغرافیای حادثه خیزی قرار دارد و در معرض انواع و اقسام حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله است باید بسیار آماده باشد و با تمهیداتی که در پدافند غیر عامل وجود دارد مانع از بروز خسارت‌های سنگین به کشور و مردم شود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها