دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

تاوان؛ از بایدن تا اسرائیل

کد خبر: 1254253

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

تاوان؛ از بایدن تا اسرائیل

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

مدیرمسئول کیهان: علاوه بر تنگه هرمز، تنگه باب‌المندب و کانال سوئز نیز در اختیار کشورهای اسلامی است/ ضرورت خودداری از صدور نفت و گاز به اسرائیل و آمریکا و چند کشور اروپایی

در هنگامه‌ای که جنایات اسرائیل بیش از همیشه برای جهانیان نمایان شده، افکار عمومی از دولت‌ها و افراد تاثیرگزار انتظار دارند که واکنشی جدی در قبال این وحشی‌گری در پیش بگیرند.

حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان «اذان‌های بی‌طرف و اشراف بی‌شرف!» در این خصوص نوشته: کمترین و ضروری‌ترین اقدام مورد انتظار از کشورهای اسلامی، قطع رابطه سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی و خودداری از صدور نفت و گاز به اسرائیل و آمریکا و چند کشور اروپایی حامی آن است. در این میان جمهوری اسلامی ایران حساب روشن و جداگانه‌ای دارد چرا که گزاره محو اسرائیل از صفحه روزگار، نگرش و توصیه حضرت امام(رضوان‌الله تعالی‌علیه) بوده است که با جدیت از سوی نظام و رهبر‌معظم انقلاب دنبال شده و می‌شود. دیروز شبکه تلویزیونی C.N.B.C آمریکا در یک گزارش مستند آورده بود که «‌اگر تنگه هرمز بسته شود، بهای نفت به ۲۵۰ دلار (تقریباً سه برابر قیمت کنونی‌) افزایش خواهد یافت». علاوه‌بر خلیج‌فارس، تنگه باب‌المندب و کانال سوئز نیز در اختیار کشورهای اسلامی است. برخی از دولت‌ها در کشورهای اسلامی از یکسو جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را با آب و تاب محکوم می‌کنند! و از سوی دیگر، برخلاف خواست با صراحت اعلام شده مردم کشور خود نه فقط از صدور نفت و گاز به اسرائیل غاصب و کودک‌کش خود‌داری نمی‌ورزند بلکه برخی از آنها کماکان با رژیم صهیونیستی رابطه سیاسی و اقتصادی دارند!

 

جام جم مطرح کرد: تاوان بایدن در حمایت از نتانیاهو

هرچه بر حجم جنایات اسرائیلی‌ها افزوده می‌شود موقعیت سیاستمداران حامی صهیونیست‌ها در بین مردمشان متزلزل‌تر می‌شود.

روزنامه جام جم در این زمینه نوشته: نظرسنجی موسسه گالوپ نشان می‌دهد یک‌چهارم دموکرات‌ها نسبت به بایدن نظری منفی پیدا کرده‌اند. فراتر از آن، میزان محبوبیت عمومی رئیس‌جمهور آمریکا نیز به ۳۹ درصد رسیده‌است. قطعا این کاهش آشکار، معلول رویکرد خصمانه و توحش‌آمیز دولت آمریکا در حمایت از جنایات رژیم اشغالگر قدس و کابینه نتانیاهو در غزه است. حمایت واشنگتن از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و اعزام تفنگداران دریایی آمریکا به اراضی اشغالی، نمایانگر گرایش بایدن به نوعی منازعه پایدار در منطقه غرب آسیاست. این مسأله با ادعای دموکرات‌ها مبنی بر تسلط بر حوزه سیاست خارجی و ترجیح دیپلماسی نسبت به هر گزینه دیگری در مغایرت مطلق قرار دارد. درست در شرایطی که حتی افرادی مانند ترامپ ترجیح داده‌اند برای عوام‌فریبی و کسب آرای افراد مستقل در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ از نتانیاهو انتقاد کرده و حتی از شکست رسمی رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه سخن بگویند، بایدن مشغول زمینه‌سازی برای نسل‌کشی بیشتر صهیونیست‌ها در نوار غزه است. این به معنای خودزنی و خودکشی آشکار رئیس‌جمهور ناتوان و متوحش آمریکاست.

 

نگاه رسالت به زبان بدن در جنگ غزه

روزنامه رسالت در یادداشتی با تیتر «زبان بدن در جنگ غزه!» نوشت: امروز زبان بدن در جنگ غزه، وجدان بشری و آگاهی جهانی را به حرکت درآورده است، تصاویری که مردم جهان در قاب بزرگ‌ترین زندان سر باز جهان یعنی غزه همه روزه می‌بینند. زبان بدن یا «تن گفت» به مجموعه رفتارهای غیرکلامی و فیزیکی اطلاق می شود که در آن فرد بدون صحبت کردن قادر به انتقال پیام و برقراری ارتباط با دیگران است. این بدن‌های تکه‌تکه شده کودکان، این سرهای بریده شده مردان و زنان به‌ویژه پیران در زیر آوارهای بتُنی فرود آمده از بمباران‌های پی‌درپی با جهانیان حرف می‌زند. این زبان میلیون‌ها انسان را در پنج قاره جهان به خیابان‌ها ریخته، جنایات آمریکا و اسرائیل در غزه را محکوم و به جنایتکاران نفرین می‌فرستن

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها