دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

پشت دیوار سکوت

کد خبر: 1253494

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

پشت دیوار سکوت

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

علوی‌تبار: اپوزیسیون خارج از کشور همیشه حقوق‌بگیر دشمنان مردم بوده است

علیرضا علوی‌تبار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب که سردبیر روزنامه افراطی «صبح امروز» بوده، درباره اغتشاشات سال گذشته گفته که «اتفاق سال گذشته، جنبش انقلابی نبود.»

روزنامه جوان با اشاره به سخنان علوی‌تبار نوشته: او سپس به وابستگی همیشگی اپوزیسیون جمهوری اسلامی به دولت‌های خارجی اشاره و تصریح کرد که همین موضوع باعث وحشت مردم از آن‌ها شده است: به نظر من اپوزیسیون خارج از کشور، از ابتدا مردم را همیشه از خود وحشت زده کرده است. به خصوص با ارتباطاتی که با نیرو‌های خارجی می‌گرفته است. این فقط مختص اپوزیسیون امروز نیست. اپوزیسیون از ابتدای انقلاب به محض اینکه نیروی قابل اتکای خارجی پیدا می‌کرد، به سراغ آن می‌رفت. اپوزیسیون یک بار در دهه ۶۰ به دلیل همسنگرشدن با صدام نابود شد. بعد با امریکایی‌ها ارتباط گرفتند؛ حقوق بگیری، درخواست تحریم ایران از امریکا، درخواست حمله به ایران و... اپوزیسیون همیشه مردم را از خودش ترسانده است. آن‌ها فکر می‌کنند مردم متوجه این مسائل نیستند در صورتی که مردم بلافاصله متوجه می‌شوند. همه ما که در ایران زندگی می‌کنیم، می‌دانیم که تحریم‌ها الزاماً به دولت لطمه‌ای نمی‌زند. ایرانی‌ها از وابستگی به خارج استقبال نمی‌کنند.

 

انتقاد صبح نو از 38 هزار دقیقه سکوت احمدی‌نژاد در برابر جنابات اسرائیل

در هفته‌های اخیر یکی از موضوعات سوال‌برانگیز این بوده که چرا کسی که در زمان دولتش مواضع صریحی درباره هولوکاست و اسرائیل اظهار می‌داشت در مقابل هولوکاستی که این روزها جریان دارد سکوت پیشه کرده است.

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: احمــدی‌نـــــــــژاد که در مـــــــــــورد صحبت‌هایــــــــــــش در انــــــــــــــکار هولوکاست بعدها گفته بود: «در مسأله هولوکاست مانند بسیجی بدون ترمز حرکت کردم»، در واقع کاری کرد که هالیفی، رئیس سابق موساد تأکید کرد: «ما هرگز در موساد قادر نبودیم بهتر از آنچه احمدی‌نژاد برای ما انجام می‌دهد، انجام دهیم»، اکنون در این روزها که به تعبیر بسیاری، هولوکاست دیگری در خاورمیانه در جریان است، این‌بار اما به عاملیت رژیم اسرائیل؛ ولی محمود احمدی‌نژاد که یک‌ بار با طرح مسأله هولوکاست، جهان را شگفت‌زده کرد، آن هم درست موقعی که کمی پیش از آن اشغالگران زیر فشار افکار عمومی مجبور شده بودند از نوار غزه خارج شوند و عملیات تخلیه برخی شهرک‌های یهودی‌نشین را در این منطقه آغاز کنند، این بار پشت دیوار سکوت پنهان شده است. حتی اگر قصد احمدی‌نژاد از سکوتش در برابر نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی، انتفاع رسانه‌ای باشد، نام او با عناوین مثبتی در رسانه‌ها درج نمی‌شود و باید توجه داشته باشد که صرف خبرسازی مهم نیست و تأثیر و جریان خبر، نمای کلی یک شخصیت سیاسی را در اذهان عمومی می‌سازد.

 

کیهان: اصلاح طلبان به دنبال ایجاد اختلاف بین اصولگرایان هستند

همراهان سوپرانقلابی و نوپایداری‌ها نیز پس از برگزاری همایش چهار هزار نفری مبنا بیکار ننشستند و به کمک یاران سوپرانقلابی‌شان شتافتند.

روزنامه کیهان در این باره نوشته: در حالی که جبهه اصلاحات دچار ازهم‌گسیختگی و چند دستگی است، نشریات زنجیره‌ای به جای پرداختن به این واقعیت، به فضاسازی علیه ائتلاف نیروهای انقلابی می‌پردازند و آرزوی خود برای شکاف افتادن میان طیف‌های انقلابی را تبدیل به خبر می‌کنند. علت فضاسازی نشریات زنجیره‌ای و وابستگان به اشرافیت غربگرا برای جا انداختن اختلاف میان نیروهای انقلاب، این است که اتحاد و همدلی طیف‌های مختلف انقلابی در دو انتخابات قبلی مجلس و ریاست جمهوری، موجب تغییر ریل مجلس و دولت شده، و ضمن کنار زدن غربگرایان، موجب موفقیت‌های بزرگ سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک شده است.

 

جام جم: صهیونیست‌ها سعی دارند تا قبل از سخنرانی سیدحسن نصرالله پیشروی کنند

صهیونیست‌ها و آمریکا سراسیمه به دنبال کسب یک پیروزی هستند تا بتوانند شکست‌های سه هفته اخیر را پنهان کنند و به نوعی، اعتماد صهیونیست‌ها را به ارتش این رژیم بازگردانند. اگر رژیم‌صهیونیستی در شرایط فعلی آتش‌بس را بپذیرد، به معنی اعتراف علنی این رژیم به شکست است و پیامد آن خروج حزب لیکود از صحنه سیاسی رژیم‌صهیونیستی برای همیشه است.

روزنامه جام جم با این تحلیل نوشته: همین مسأله باعث شده حتی گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال استفاده رژیم‌صهیونیستی از بمب‌های غیرمتعارف در روزهای آینده مطرح شود که به معنی افزایش جنایات این رژیم است که تلاش دارد به هر طریق شده در این جنگ به یک پیروزی مقطعی برسد. روز جمعه قرار است سید حسن نصرا...، دبیر کل حزب‌ا... لبنان سخنرانی کند و همه توجه‌ها به این سخنرانی و محتوای آن است که آیا فرمان جنگ صادر خواهدشد یا حزب‌ا... برنامه دیگری در نظر دارد. همه نفس‌ها در سینه حبس است و به همین دلیل رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با تشدید حملات هوایی، به هر ترتیب که شده تا قبل از سخنرانی دبیرکل حزب‌ا... لبنان، در عرصه نبرد زمینی پیشروی کند که البته با توجه به شواهد میدانی، بعید به نظر می‌رسد.

 

واکنش کیهان به ادعاهای حسن روحانی؛ فرافکنی از کارنامه مشعشع

حسن روحانی بار دیگر به دفاع از اشتباهات خود پرداخته و مدعی شده که ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و اجرای مجدد، طرح‌های آماده افتتاح و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌ شده و آماده تزریق پنج هدیه و یادگاری بزرگ دولت خود برای دولت بعد بوده است.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: آقای روحانی در دولت سابق تا جایی که می‌توانست خزانه و ذخائر ارزی را خالی کرد و خزانه را با کسری تحویل داد و اگر هم مثلا ته صندوق توسعه ملی مبلغ اندکی باقی ماند، به خاطر منع قانونی بود. دولتمردانی مانند روحانی و ربیعی در مقابل مطالبه واکسن کرونا، ادعا می‌کردند واکسن، سوهان قم نیست و تا مشکل برجام و FATF حل نشود، نمی‌توان واکسن وارد کرد! اگر برجام قابل احیا بود، باید در همان دولت خود وی احیا می‌شد و حال آن که برجام آن قدر افتضاح تنظیم شده بود که طرف ایرانی نتواند دعوای حقوقی معتبری بر سر نقض آن از سوی طرف غربی اقامه کند. در موضوع ناامید شدن مردم هم عجیب است که آقای روحانی با آن کارنامه مشعشع خویش، دوست دارد درباره گلایه و دلخوری مردم فرافکنی کند و حال آن که خانم جنیدی معاون حقوقی وی، صراحتا در توجیه «وعده‌های انتخاباتی روحانی» گفته بود: «انتخابات بدون وعده در دنیا دارید؟ آن وقت دیگر انتخابات نمی‌شود. مگر می‌شود بگویی در انتخابات شرکت می‌کنم اما کار خاصی نمی‌توانم انجام دهم. اصلا هر رئیس‌جمهوری باید همین را بگوید».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها