دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

دروغ‌های آشنا

کد خبر: 1254918

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

دروغ‌های آشنا

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

همشهری: این دروغگوها برایتان آشنا نیستند؟

بی حد و مرزی اسرائیل در جنایت باعث نشده سکوت عده‌ای در مقابل این رژیم شکسته شده و حتی برخی درصدد توجیه اقدامات صهیونیست‌ها برمی‌آیند.

روزنامه همشهری در این زمینه نوشته: دروغ‌های این روزهای رژیم صهیونیستی را فهرست کنید: از نخستین دروغ که درباره سربریدن بچه‌های حماس بود که بعدا مشخص شد یک سگ را با هوش‌مصنوعی تبدیل به کودک کرده‌اند تا جنایت بیمارستان المعمدانی که توسط نیویورک‌تایمز و الجزیره اسناد دروغ‌شان افشا شد تا ادعای نتانیاهو درباره ارتش صهیونیستی به‌عنوان بااخلاق‌ترین ارتش دنیا. این دروغگوها برایتان آشنا نیستند؟ اینها همان‌ها هستند که ماه‌ها کشور را درگیر مرگ طبیعی یک زن کردند. همان‌ها که مرگ یک نفر را بهانه آتش‌افروزی و همه دنیا را علیه مردم ایران بسیج کردند امروز مقابل کشتار بی‌رحمانه کودکان نه‌تنها سکوت کرده‌اند که با شقاوت و دنائت می‌گویند حقمان است زنان و کودکان را سلاخی کنیم. جلادان کذاب امروز باطن حوادث سال گذشته‌اند. با این زاویه نگاه، گذشته وحشت‌انگیز می‌شود وقتی می‌بینید مدیریت فتنه سال گذشته به‌دست جلادان این روزهای غزه بوده است.

 

جام جم: تیم بایدن جایگاه خود را از دست داده است

وزیر امور خارجه آمریکا از سفر به کشورهای منطقه چه دستاوردی برای دولت بایدن کسب کرد؟ می‌توان گفت؛ هیچ.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: شکست سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه نشانه خشم ملت‌های غرب آسیا از همسویی و کمک بی‌قید و شرط آمریکا به رژیم‌صهیونیستی در کشتار مردم غزه است؛ کشورهایی که بلینکن به آنها سفر داشت با تظاهرات گسترده مردمی مواجه شد و حتی مردم ترکیه هم به پایگاه آمریکا حمله کردند و وزیر خارجه ترکیه هم با همتای آمریکایی خود به سردی برخورد کرد و این بدترین برخوردها با بلینکن بود. با این وضعیت تیم و شخص جو بایدن جایگاه خود را از دست داده‌اند و این هزینه‌ای است که آنها به‌خاطر همسویی و کمک به رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه مردم غزه پرداخت کردند.  هدف رژیم صهیونیستی برای غزه، تبدیل کردن بحران غزه به ضد بحران است؛ طرحی که رژیم صهیونیستی با کمک آمریکا و غرب تهیه دیده این است که پس از بمباران وحشیانه غزه، تمام زیرساخت‌های این شهر را از بین ببرد و مردم این منطقه را به سایر کشورها انتقال دهد. به همین دلیل سازمان ملل، آمریکا و اروپا با آتش‌بس غزه مخالف هستند و کشتار مردم بخشی از طراحی‌های مشترک آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی است.

 

فرهیختگان: وضعیت به نفع عباس نیست

در تحولات اخیر سرزمین‌های اشغالی سخن از گروههای مختلف مقاومت به میان آمده و در این بین نظرات متفاوتی نسبت به روند تشکیلات خودگردان عنوان شده است.

رورنامه فرهیختگان در این ارتباط با تیتر «ندیمه بی‌بی» مانع اصلی مردم فلسطین برای مبارزه را محمود عباس و تشکیلات خودگردان دانسته و نوشته: عباس در یک همکاری پیچیده امنیتی از سال ٢٠٠٥ با تمام قدرت به قلع‌وقمع مبارزات ضداسرائیلی پرداخت. او بود که انتفاضه فلسطین را در هم شکست وحتی دستاوردهای باقی‌مانده این انتفاضه را در معرض مصادره قرار داد. در ابتدا ادعا می‌شد این تشکیلات قرار است دوره آمادگی برای تاسیس کشور فلسطینی باشد اما به ساختاری برای ممانعت از آزادسازی سرزمین فلسطین تبدیل شد. بااین‌حال اما شرایط موجود نشان می‌دهد که اوضاع به‌نفع تشکیلات نیست.

 

صبح نو مطرح کرد: ماهیگیری حزب اصلاح‌طلب از آب گل‌آلود/ اتحاد ملت دنبال کدام سناریوست؛ مشارکت، عدم مشارکت یا تحریم خاموش؟

تکلیف برخی طیف‌های جریان اصلاح‌طلب به‌خصوص شاخه رادیکال‌هایشان در فاصله چند ماه مانده به انتخابات با خودشان مشخص نشده است.

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: حزب اتحاد ملت از بدو تأسیس تاکنون به جز انتخابات سال ۹۶ کنشگری‌های سیاسی و فعالیت خود را متمرکز به اتفاقات و اغتشاش‌هایی کرده که از سال ۹۶ به بعد در کشور روی داده است. آنها همواره طی سخنرانی و بیانیه‌هایی که منتشر کرده‌اند، حاکمیت را محکوم کرده و تأکید داشته‌اند که نسبت به این حوادث هشدار داده بودند! در ماجرای پاییز سال گذشته (مرحومه مهسا امینی) نیز حزب اتحاد ملت ایران، اغتشاش‌های پاییز سال گذشته را جنبش مهسا نامید. علی شکوری‌راد طی مصاحبه‌ای گفته بود: «اصلاح‌طلبان در چنین شرایطی عملا در حاشیه قرار گرفتند، ولی بیکار ننشستند و روش‌های غلط برخورد با مردم در اعتراض‌های خیابانی را نقد کردند.» تیرماه امسال بود که آذر منصوری، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران بر صندلی ریاست جبهه اصلاحات ایران تکیه زد. به تعبیر برخی از کارشناسان سیاسی، نوعی کودتای جریانی در جبهه اصلاحات ایران رخ داد و بهزاد نبوی، چریک پیر اصلاحات که معتقد بود نمی‌خواهیم دینامیت زیر پای نظام بگذاریم، به دلیل شرایطی که تندروهایی امثال حزب اتحاد برای او ایجاد کرده بودند، از ریاست استعفا داد و دیگر حاضر به کاندیداتوری برای ریاست نشد، کنار رفت و حالا ریش و قیچی اصلاح‌طلبان دست گروهی افتاده که معتقدند اصلاحات زمانی می‌تواند موفق باشد که به‌جای قدرت‌محوری، جامعه‌محوری را دنبال کند. حزب اعتماد ملت خود را بالاتر از سایر احزاب می‌داند و سهم بیشتری از جبهه اصلاحات می‌خواهد و گفتار افرادی چون تاج‌زاده و حجاریان را تا حدود زیادی پشتوانه تئوریک خود می‌داند. اکنون در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم باید منتظر ماند و رویکرد این حزب را به انتخابات مشاهده کرد. آیا به عدم مشارکت یا تحریم خاموش روی می‌آورند یا وارد عرصه انتخابات خواهند شد؟

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها