صدیقی: باید در مسیر امام (ره) و رهبری استوار و ثابت‌قدم بود

کد خبر: 1256686

امام جمعه موقت تهران گفت: در مسیر امام (ره) و رهبری باید استوار و ثابت‌قدم بود. یقین، پایداری و پایبندی به این مسیر، بسیار مهم است. هرچه به قله نزدیک‌تر شویم، امتحانات سخت و سخت‌تر و دشواری‌ها بیشتر می‌شود.

 صدیقی: باید در مسیر امام (ره) و رهبری استوار و ثابت‌قدم بود

امام جمعه موقت تهران گفت: در مسیر امام (ره) و رهبری باید استوار و ثابت‌قدم بود. یقین، پایداری و پایبندی به این مسیر، بسیار مهم است. هرچه به قله نزدیک‌تر شویم، امتحانات سخت و سخت‌تر و دشواری‌ها بیشتر می‌شود.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مجمع عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در سخنانی عنوان کرد: اراده حکیمانه خداوند بر این بوده است که جهان برای پذیرش حکومت توحیدی عدل امام زمان (عج) آماده شود. از این جهت، امام راحل عظیم‌الشان (ره) برخلاف همه پیش‌بینی‌هایی مادی‌اندیشان، عمل کرد. هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد که یک مجتهد وارسته و مبرز، پرچم تحول جهانی را به دست بگیرد و انقلاب عظیمی را بر پا کند که از همان ابتدا، افق دیدش رسیدن به حکومت عدل جهانی امام عصر(عج) ‌باشد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) با اطمینان و یقین به پیروزی، کار را در مسیر هدایت بشر و تحقق آرمان‌های نبی مکرم اسلام (ص) پیش بردند و این کشتی را برخلاف امواج سهمگین به سوی ساحل امن حرکت دادند. امام (ره) در اوج سختی‌ها می‌فرمود که ما تا آخر ایستاده‌ایم و خون بر شمشیر پیروز است. به این ترتیب، یک معجزه به تمام معنا با دستان پربرکت ایشان محقق شد. آن هم در کشوری که در همه ابعاد به بیگانگان وابسته بود و عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود کسی با آمریکا در بیفتد؟ مگر می‌شود شاه را از این مملکت بیرون کرد؟ این مگرها را امام راحل(ره) ممکن ساخت و فطرت مردم را بیدار کرد. مردم هم رهبری بی‌نظیر ایشان را با تمام وجود پذیرفتند. همه مدعیان انقلاب از روشنفکران گرفته تا دیگرانی که خود را صاحب سهم می‌دانستند بر اثر حرکت قوی و مجاهدانه امام (ره) در میانه راه، ریزش کردند. امام (ره) پرچم دین را با تاسیس جمهوری اسلامی در قله نصب نمودند و این حجت را برای ما روشن کردند که «ان تنصرالله ینصرکم».

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: در آغاز انقلاب اسلامی، دلدادگی به ولایت، حضور پرشور و حماسه‌ساز مردم و انگیزه عاشقانه جوان‌ها این انقلاب را در برابر همه امواج سهمگین جهانی به پیروزی رساند. بقای انقلاب هم باید این‌گونه باشد. ایمان به خدا و رهبری عزیز باید سرلوحه همه امور باشد. چند «اِنما» در قرآن کریم داریم که برای‌مان مفهومی را روشن می‌کنند و ما را همواره با بصیرت در عرصه نگه می‌دارند. یکی از این «اِنما»ها در سوره مبارکه حجرات است؛ «انما المومنون الذین آمنوا بالله و رسوله ثم لم یرتابوا و جاهدوا باموالهم و انفسهم فی سبیل الله اولئک هم الصادقون». این آیه به دل می‌نشیند. بر این اساس، مومنین کسانی هستند که خدا را باور کرده باشند. «یدالله فوق ایدیهم». آدمی که خدا را دارد، هرگز نشد و نمی‌توانم را نمی‌شناسد. ایمان به خدا بدون ایمان به فقیه و قرآن کریم، راه به جایی نمی‌برد. کسی که خدا را قبول داشته باشد اما رهبری منصوب از جانب حق تعالی را نپذیرد، مومن نیست. پس نکته اول، ایمان به خدا و رهبری است.

صدیقی ادامه داد: نکته دوم این است که از انسان هرگز از سنگر خارج نشود و همواره خود را در برابر دشمن ببیند و رزمنده و مهاجم باشد. یعنی در عرصه فکری، عملی و اخلاقی، مومن و مسلمان باشد و از هویت دینی خود در ابعاد گوناگون حفاظت کند. مهم‌ترین کار امام (ره) این بود که از ابتدا ابراهیم‌وار تبر به دست گرفت، به جان بت‌ها افتاد و یک‌تنه به آنها هجوم برد و با شکستن بت‌ها افسانه‌ها را ابطال کرد. خاصه این افسانه را که نمی‌شود با قدرت‌ها درافتاد. بر این اساس، حرکت امام خمینی(ره)، یک حرکت ابراهیمی بود.

وی در ادامه سخنان خود به جلوه‌هایی از شخصیت علامه مصباح یزدی اشاره و درباره ایشان بیان کرد: علامه آیت‌الله مصباح یزدی، دلبر، عشق و استاد ما در ابعاد مختلف علمی و تربیتی بودند. ایشان به معنای واقعی کلمه علامه و قهرمانی بودند که از دوران پیش از انقلاب، در میدان مناظره، هجوم به کفر و اشخاص منحرف، پیشگام بودند. اگر بخواهید در میدان جنگ سخت، کسی را مثال بزنید، از سردار شهید سلیمانی نام می‌برید. در میدان جنگ نرم،‌ قوی‌تر، شجاع‌تر و حاضتر از علامه مصباح نداشتیم. اگرچه بی‌انصاف‌ها و وابستگان به کدخدا از ایشان تصویر معوجی درست کرده بودند؛ درست مانند همان تصویری که معاویه از امیرالمومنین (ع) ساخته بود. علامه مصباح، اینقدر تواضع، ادب و محبت داشت که انسان، جلوه محبت رسول الله (ص) و ائمه هدی (ع) را در ایشان می‌دید. شخصیتی دین‌شناس، فیلسوف، نظریه‌پرداز، از بن دندان معتقد به اسلام و فداکار در راه دین بود. وقتی ایشان در راس تشکلی قرار بگیرد، هم تضمین سلامت آن تشکل است و هم مسئولیت اعضای تشکل را بالا می‌برد. شما عزیزان باید برای دیگران حجت باشید.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: بعضی‌ها در آغاز با انقلاب همراه شدند و از قضا شکنجه‌های بسیاری را هم تحمل کردند اما در میانه، راهشان جدا شد. در مسیر امام (ره) و رهبری باید استوار و ثابت‌قدم بود. یقین، پایداری و پایبندی به این مسیر، بسیار مهم است. هرچه به قله نزدیک‌تر شویم، امتحانات سخت و سخت‌تر و دشواری‌ها بیشتر می‌شود و شاید نفس‌ها کم بیاید. اینکه هرچه پیش می‌رویم، شرایط سخت‌تر می‌شود، دلیل زوال‌پذیری ما نیست، بلکه نشانه رشد و بلوغ ماست. هوشیاری شما برای رسیدن به مقصد، اتخاذ تاکتیک‌های مناسب، انسجام و با هم بودن، توکل بر خدا داشتن و جهاد مالی و جانی و آبرویی، لازمه موفقیت است. رضایت رهبر عزیزمان رضایت امام زمان (عج) است. انشاالله با ایمان و امید به مقصد خواهیم رسید./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها