«فردا» گزارش می‌دهد:

سیاست انتخاباتی پایداری؛ ورود مستقل یا تلاش برای به وحدت؟

کد خبر: 1256733

مجمع عمومی جبهه پایداری برگزار شد تا بشود گفت که این گروه سیاسی رسما فعالیت انتخاباتی خود را کلید زده است.

سیاست انتخاباتی پایداری؛ ورود مستقل یا تلاش برای به وحدت؟

گروه سیاست سایت فردا: روز پنج‌شنبه در مجتمع فرهنگی آدینه تهران مجمع عمومی جبهه پایداری انقلاب اسلامی برگزار شد؛ مجمعی که گفته می‌شود حدود هزار شرکت‌کننده داشت. در این نشست افرادی از جمله مرتضی آقاتهرانی، صادق محصولی، علی خضریان، نصرالله پژمانفر، کاظم صدیقی، بیژن نوباوه، مجتبی مصباح یزدی، فرزند حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رحیم احمدی روشن، پدر شهید مصطفی احمدی روشن و نیز جمعی از اعضای جبهه پایداری در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها حضور داشتند. همچنین در این مجمع اعضای شورای مرکزی، اعضای علی‌البدل و هیئت بازرسی جبهه پایداری مشخص شدند.

صادق محصولی، دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در سخنانی در این نشست گفت: «متاسفانه امروزه تکرار واژه خالص‌سازی اسم رمز حمله به شایسته‌سالاری شده همچنان که تکرار صیانت از آرا توسط غربگرایان اسم رمز فتنه 88 بود. جریان ناکارآمد غربگرا با دروغ پردازی نه بزرگ مردم در انتخابات‌های 1398 و 1400 را توجیه می‌کند».

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، در ادامه بیان کرد: «افراد صالح را انتخاب کنید؛ ممکن است این افراد جزو پایداری هم نباشند، اشکالی ندارد. همین‌که صالح باشند، کافی است».

حجت‌الاسلام پژمانفر، رئیس مجمع جبهه پایداری، هم بیان کرد: «روزی انقلاب اسلامی، گفتمان مقاومت را در جهان مطرح کرد و بحمدالله اکنون این گفتمان، به گفتمانی فراگیر در دنیا تبدیل شده است».

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی هم ضمن بیان وجوه شخصیتی مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در این مراسم گفت: «در مسیر امام(ره) و رهبری باید استوار و ثابت‌قدم بود. یقین، پایداری و پایبندی به این مسیر، بسیار مهم است. هرچه به قله نزدیک‌تر شویم، امتحانات سخت و سخت‌تر و دشواری‌ها بیشتر می‌شود».

آن طور که از شواهد پیداست همه طیف‌های اصولگرایی بنا دارند تا با حداکثری توان خود وارد عرصه انتخابات شوند که جبهه پایداری هم مستثنی از این قاعده نیست. پایداری می‌کوشد تا به شکلی متحد وارد انتخابات شود اما به نظر می‌رسد با توجه به مواضع موجود در این گروه سیاسی نمی‌توان انتظار اتحاد حداکثری میان آنها را داشت زیرا بخشی از نیروهای پایداری به جدیت باور دارند هیچگونه مشارکتی با هر طیفی از اصولگرایان صحیح نیست و می‌گویند صرفا باید با هویت مستقل جبهه پایداری وارد عرصه انتخابات شد و البته گروهی هم هستند که باور دارند که می‌شود با سایر طیف‌های جبهه اصولگرایی به وحدت رسید تا لیستی مشترک بیرون آید. شاید همین اختلاف نظرها درون جبهه پایداری بوده است که همواره موضع این گروه را برای پیوستن به لیست واحد مشوش کرده است. البته ممکن است سیاست‌های انتخاباتی هر تشکیلاتی در هر انتخابات با انتخابات‌های پیشین تفاوت داشته باشد بنابراین باید منتظر ماند و دید که در نهایت جبهه پایداری چه سیاسی را در انتخابات پیش رو پیش می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها