بررسی رویکرد انتخاباتی «پایداری» در گفت‌وگو با احمد کریمی‌اصفهانی

چرا مردم تفکر جبهه پایداری را نمی‌پسندند؟

کد خبر: 1226519

فعال سیاسی اصولگرا گفت: تفکر حاکم بر جبهه پایداری قابل قبول در جامعه نیست چون تفکری که منحصرا خودش را یک سروگردن بالاتر از دیگران می داند هرگز نزد جامعه پسندیده نیست.

چرا مردم تفکر جبهه پایداری را نمی‌پسندند؟

گروه سیاسی فردا: انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است. تحلیلگران سیاسی همواره بر این باور بودند که مردم زمان انتخابات به عملکرد سلایق و گرایش حاکم در مناصب مسئولیتی نمره می دهند. امروز بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از مسئولیت های مهم در دولت سیزدهم در اختیار جبهه پایداری قرار دارد و عملکرد دولت می تواند مبنای قضاوت برای مردم در پای صندوق های رأی قرار بگیرد؛ از این رو این سئوال پیش می آید که با ورود مستقل جبهه پایداری به عرصه انتخابات مجلس مردم چه قضاوتی درباره عملکرد این جبهه خواهند داشت؟

احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی فردا درباره نگاه مردم به جبهه پایداری گفت: تفکر حاکم بر جبهه پایداری قابل قبول در جامعه نیست چون تفکری که منحصرا خودش را یک سروگردن بالاتر از دیگران می داند هرگز نزد جامعه پسندیده نیست. از همان دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد توفیقی از جبهه پایداری در انتخابات مشاهده نکردیم.

وی افزود: جبهه پایداری در زمان دولت آقای احمدی نژاد خیلی بر قوه مجریه متمرکز بودند. حتی علمایی بودند که با جبهه پایداری ارتباط داشتند و تعاریف خیلی بالایی از این مجموعه ارائه می دادند اما چون جبهه پایداری خیلی مسائل را انحصاری می بیند، تفکرش هیچ گاه مورد قبول عامه قرار نمی گیرد.

این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: باید بدانیم برای انتخابات یک جامعیتی را باید قائل باشیم، تا هر گروهی احساس کند نماینده ای را در مجلس دارد. اگر مسائل را فقط به گروه خودمان محدود کنیم، رویه مناسبی نیست. حتی معتقد نیستم که مجلس باید یکدست اصولگرا باشد بالاخره در نظام ما افراد دلسوز انقلاب و معتقد و ملتزم به راه ولایت فقیه زیاد هستند.

وی افزود: حکومت داری با محدودنگری اصلا همخوان نیست. کشوری که جامعه متکثری دارد، هر سلیقه باید احساس کند در مجلس و دولت افرادی حضور دارند که می توانند دیدگاه ها و مطالبات آنها را نمایندگی کند. هر مقدار عرصه را کوچک و محدود می کنیم به طور طبیعی از تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دور می شویم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای حضور پرشور و بالای مردم در پای صندوق های رأی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند «حتی اگر کسی با ما نیز مخالف است پای صندوق رأی حاضر شود». نظام به پشتوانه مردمی نیاز دارد و این پشتوانه مردمی به وجود نمی آید مگر آنکه هر سلیقه سیاسی در جامعه احساس کند نمایندگانی را در مجلس و دولت دارد. باید کلان فکر کنیم تا حضور با درصد بالای مردم را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها