کیهان/ «خالص‌سازی» اسم رمز جدید مدعیان اصلاحات

کد خبر: 1257681

کیهان نوشت: با شروع انتخابات مجلس یازدهم تاکید مدعیان اصلاحات بر روی کلمه خالص‌سازی افزایش پیدا کرد. گویا این کلمه برای سرپوش گذاشتن بر روی خرابکاری‌های گذشته‌شان است.

کیهان/ «خالص‌سازی» اسم رمز جدید مدعیان اصلاحات

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح طلبان در هفته‌های اخیر و با نزدیک شدن به انتخابات همان قدر که کمتر از تحریم انتخابات می‌گویند، بیشتر از آنچه «خالص سازی» می‌خوانند گله دارند. کلید واژه‌ای که انگار کارکردی غیر از فرافکنی ندارد.

کیهان در این باره نوشت: جریان مدعی اصلاحات مدتی‌ است با تکیه بر کلیدواژه خالص‌سازی سعی بر خودنمایی، مظلومیت و پوشش خرابکاری‌های گذشته خود را دارند. واژه‌ای که به واسطه آن هم قصد بالا آوردن خود را دارند و هم با این کار امید و رقابت را از انتخابات مجلس می‌گیرند.

لازم است برخی از اقدامات دولت مدعی اصلاحات را که دو دوره دولت را در دست داشت یادآور شویم. شکست پروژه برجام، برهم زدن روند طبیعی بازار بورس، عدم تخصیص اعتبار و بودجه در حوزه مسکن (همچنین عدم تکمیل مسکن‌ مهر)، ایجاد و پایه‌گذاری ابرتورم در ایران به علت سیاست‌های غلط، عدم ارتباط‌گیری و تجارت و صادرات با کشورهای همسایه و دیگر کشورها به علت مذاکره با غرب، افزایش نقدینگی، رکود شدید کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی، به‌جا گذاشتن بدهی‌های کلان برای دولت بعد و... همه و همه در دولت روحانی به‌خصوص دوره دوم کلید خورد.

حال با این اوصاف، مردم اعتماد خودشان را از دست دادند و در انتخاب دولت جدید تجدیدنظر کردند. این امر بدیهی را با کلمه خالص‌سازی نمی‌توان به حاشیه برد، بلکه این کارآمدی و اقدامات افراد است که صلاحیت آنها را نشان می‌دهد.

تا قبل از انتخابات مجلس دوازدهم و ثبت‌نام‌های آن صحبت از عدم شرکت در انتخابات را می‌زدند. در مرحله بعد یعنی رد صلاحیت‌ها (که یکی از کمترین آمارهای رد صلاحیت در ادوار مجلس را به خود اختصاص داد) دم از خالص‌سازی می‌زنند.

این حجم از هجمه‌هایی که وارد می‌کنند تا در مسند اعمال نظر و قدرت قرار بگیرید برای چیست؟ برای جایگاهی است که خودتان می‌گویند اختیاری برای انجام کار نداریم و به ما اجازه کار نمی‌دهند؟ یا مطرح کردن خودشان در سطح جامعه با پروپاگاندای رسانه‌ای؟

جریان اصلاحات با صندوق رای و رای مردم مشکل دارد. رفتارشناسی مدعیان اصلاحات حکایت از آن دارد که این طیف نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات. به عنوان نمونه در سال 1388 این جریان سیاسی، شکست در انتخابات را نپذیرفته و «دروغ تقلب» را مطرح کرده و جشن مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات را به آشوب و التهاب بدل کرد. فعالین این طیف بعدها اعتراف کردند که «تقلب، اسم رمز آشوب بود.»

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها