کنعانی مطرح کرد

چرایی سفر وزیر امور خارجه به لبنان

کد خبر: 1257802

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اهداف سفر وزیر امور خارجه ایران به بیروت گفت: سفر وزیر امور خارجه به منظور کمک به تثبیت آتش بس و تامین آنچه که ملت فلسطین در این شرایط نیاز دارند، صورت گرفته است.

چرایی سفر وزیر امور خارجه به لبنان

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اهداف سفر وزیر امور خارجه ایران به بیروت گفت: سفر وزیر امور خارجه به منظور کمک به تثبیت آتش بس و تامین آنچه که ملت فلسطین در این شرایط نیاز دارند، صورت گرفته است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص سفر وزیر امور خارجه به بیروت در مصاحبه با صداوسیما گفت: سفر آقای امیرعبداللهیان به بیروت در استمرار تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای کمک به ملت فلسطین و تحقق آتش بس است که از ابتدای حملات جزو اهداف ایران بوده و موضوع ارسال کمک‌های انساندوستانه و همچنین تامین نیازهای مردم مظلوم و رنج دیده فلسطین که در طول 46 روز گذشته به طور مستمر تحت بمباران و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی بودند.

وی افزود: لبنان به عنوان کشور کانونی و محوری در حوزه مقاومت همواره در مشورت‌های سطح عالی ایران محل توجه و گفتگو  بوده است و این سفر هم در استمرار مشورت‌های قبلی است.

کنعانی در خصوص آخرین تحولات فلسطین گفت: خوشبختانه اخبار منتشره دال بر این است که تلاش‌های دیپلماتیک انجام شده منتهی به شرایطی شده که احتمالا طی 24 ساعت آینده شاهد تحقق آتش بس موقت خواهیم بود. این آتش بس بسیار حائز اهمیت است که ان‌شاالله در چارچوب همین آتش بس کمک‌های انساندوستانه هم به نحو شایسته و مورد نیاز به سمت غزه گسیل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: تثبیت این وضعیت به نحوی که منجر به ثبات و آرامش در منطقه شود و اینکه در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای ان‌شاالله ایران موضوع حمایت از ملت فلسطین را در مجامع بین‌المللی دنبال خواهد کرد و همچنین موضوع پیگیری قضایی و حقوقی جنایتکاران جنگی رژیم صهیونیستی موضوع مهم و مورد توجهی است که در اجلاس سران اسلامی مطرح شده بود، مورد توجه است.

وی تصریح کرد که سفر وزیر امور خارجه به منظور کمک به تثبیت آتش بس و تامین آنچه که ملت فلسطین در این شرایط نیاز دارند، صورت گرفته است.

 وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالی لبنان و همچنین دیدار با مقامات مقاومت دقایقی پیش وارد بیروت شد.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی است.

پیشتر وزیر امور خارجه کشورمان در سفر منطقه‌ای به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر با مقامات این کشورها دیدار و در خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی کرده بود./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها