مقتدایی در واکنش به ادعا برجامی تروئیکای اروپا: غربی‌ها بهانه‌گیری می‌کنند

کد خبر: 1258502

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ادعای نقض قطعنامه ۲۲۳۱ توسط ایران از سوی اروپایی ها بهانه جویی است و اگر این مسیر را ادامه دهند، متضرر می شوند.

مقتدایی در واکنش به ادعا برجامی تروئیکای اروپا: غربی‌ها بهانه‌گیری می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ادعای نقض قطعنامه ۲۲۳۱ توسط ایران از سوی اروپایی ها بهانه جویی است و اگر این مسیر را ادامه دهند، متضرر می شوند

عباس مقتدایی ،در خصوص اتهامات اخیر نمایندگان تروئیکای اروپا علیه برنامه هسته ای کشورمان، گفت: طرف های غربی ما در برجام به دو گروه نقض کننده تعهدات و شکننده پیمان تقسیم می شوند و سه کشور اروپایی به عنوان کشورمای نقض کننده هیچ گاه با وجود پایبندی لفظی به طور عملی اقدامی برای تحقق برجام انجام ندادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود:ما همواره به تعهدات خود پایبند بوده ایم و مفاد قرارداد را عملیاتی کردیم و اکنون اروپایی ها بیش از هرزمان دیگری به ما بدهکار هستند، آنها از یک سو باید پاسخگوی خسارات نقض پیمان باشند و از سوی دیگر باید بپذیرند جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر از حق هسته ای خود صیانت می کند.

وی تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد اروپا به دوران استعمار باز گردد و باید بدانند اروپا قدرت گذشته را دارد و شرایط ایران هم تغییر کرده است لذا آنها به طمع اشغال یا استعمار به دنبال زیاده خواهی نباشند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تامین کننده امنیت در منطقه شناخته می شود.

وی در پایان با بیان اینکه اروپا اگر روند خود را اصلاح نکند در آینده مناسبات با ایران جایگاهی ندارد، گفت: اروپا امروز دنباله رو آمریکا شناخته می شود و این به اعتبار آنها لطمه زده است، غربی ها باید به تعهدات خود بازگردند و جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت اعلام کرده که ادعا های مطرح شده بهانه گیری است و هیچ جایگاهی در توافق انجام شده، ندارد و اگر به این مسیر ادامه دهند، متضرر می شوند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها